Dokumentace ke Qmailu

Pavel Hanak hanak na brailcom.cz
Neděle Únor 14 21:24:58 CET 1999

    ::  Je to soubor odkazu. Linku na dokumentaci je tam dost. Mimo jine
    :: i na FAQ, coz muze byt docela dobry start.
    ::

    PS: No ja celke rozlisuji mezi FAQ, referencni priruckou a necim
    PS: jako je tutorial, guide apod.  coz je to co hledam :-) Nicmene
    PS: to je v celku jedno. Mozna spise konkretni problem. Nainstaloval
    PS: jsem qmail z distribuce Debianu.  Mam pocit, ze tam ty cesty
    PS: vypadaji trochu jinak (???) nez je v dokumentaci, ale budiz.
    PS: Nicmene posta odesilat jde, ale nejak zadna neprichazi :-)
    PS: Netusim kde mizi.  Dokonce ani pokud ji poslu na root na localhost
    PS: nebo jiny user na localhost, nic neprijde a nic se nevrati.

Tak na tomto jsem se také chvíli zarazil. Posléze jsem se ale v
dokumentaci dočetl, že pošta na roota prostě nechodí (a chodit
nebude). Na roota tedy musí být nastaven alias, což po nainstalování deb
balíku i je.
Doporučuji projít následující body:
1) ve startovacím skriptu /etc/init.d/qmail zvolit doručovací metodu
   (defaultně je tam kvůli snadnému přechodu ze sendmailu nastaveno
   /var/spool/mail).
2) Zvolíte-li metodu "maildir" je třeba ještě pro
   uživatele spustit skript maildirmake, který vytvoří potřebnou
   strukturu adresářů.
3) V domovském adresáři vytvořit soubor .qmail a v něm třeba
   /home/uzivatel/Maildir/ nebo /home/uzivatel/Mailbox (podle toho, jaká
   byla zvolena metoda (POZOR - u toho Maildir tam musí být na konci to
   lomítko).
4) Zkontrolovat již několikrát citovaný soubor rcpthosts (zda obsahuje
   lokální doménu).

To vytvoření Maildir adresáře platí i pro toho uživatele "alias",
jakmile se to vytvoří, začne chodit pošta, která je pro root na localhost.

Možná jsem na něco zapomněl, protože to píši za hlavy, ale jako
inspirace by to mohlo stačit.

S pozdravem

--
Pavel Hanak