mount a group

Branislav Vartik vartik na inet.istrobanka.sk
Pondělí Únor 15 02:08:13 CET 1999

Zdravim

Ako spravim, aby nejaky device MOUNTOVAT (nielen PRACOVAT) mohli len
ludia z urcitej skupiny?
Napr. /dev/hda1 (VFAT):

Nastavil som:

brw-rw----   1 root     dos        3,   1 sep  7  1994 /dev/hda1

pricom som v skupine 'dos' (gid=103) ale ze vraj:

vartik na home /home/vartik> mkdir temp
vartik na home /home/vartik> mount -t vfat /dev/hda1 temp
mount: only root can do that

Tak som to vyriesil vo fstab takto:

/dev/hda1 /mnt/dos vfat noauto,user,uid=0,gid=103,umask=007,codepage=852,iocharset=iso8859-2 0 0

Cize namountovat to moze hocikto, ale pracovat mozu na tom disku len
ludia zo supiny 'dos'. Takto by to vlastne mohlo byt pokial by ta
partition bola mountnuta stale, ale ja potrebujem aby len urcita skupina
mohla moutnut urcitu partition (lepsi priklad je disketa, samozrejme s
lepsim umaskom). Da sa to?
--
Branislav Vartik
oddelenie komunikacii