POLEMIKA: Clanky o Linuxu

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pondělí Únor 15 20:42:26 CET 1999

Zdravim vespolek,

jiz celkem nacvicenym okem hledam slovo Linux ve vsech moznych casopisech,
ktere mi prijdou pod ruku a mam tady jeden priklad za vsechny:

V poslednim cisle casopisu Connect! se Linux dostava do uvodniku, cili na
druhou stranu! Libi se mi, ze ho autor bere jako alternativu k Windows na
jedne strane a Jave na druhe v pripade, ze jak asi vsichni jednou dojde k
tomu, ze i lednicka bude mit svoji IP adresu a vsude pobezi "nejaky"
klient. Takze jeste pul roku, a bude na titulni :))

Na druhou stranu ma vice clanku kolem Linuxu velice spornou kvalitu :(
Prikladem je clanek s nazvem "Cisniku, obsluzte me", kde jsou srovnavany
jednotlive varianty sitoveho operacniho systemu pro male firmy. Argumentem
pri nasazeni Linuxu je jeho nulova cena, ale na druhou stranu mluvi proti
to, ze se MUSI ZAPLATIT NAKONFIGUROVANI SYSTEMU a JEHO PRISTI SPRAVU,
KTERA JE TEMER ZE VSECH NEJVYSSI. Tento argument mi prijde hodne
vystreleny od boku. V posledni dobe sleduji, ze i dost dotazu pochazi z
vetsich komercnich firem. A kolik zaplati takovy administrator? To ze
posle dotaz za hodinu ma odpoved, to je teda "palka". Zkusili jste nekdy
resit nejaky vetsi problem na NT? Kdyz to nejde "klikanim", pak se da
jedine carovat pres registry a pak to proste NEJDE resit.

V teto souvislosti bych si dovolil ocitovat jednu vetu z clanku Petra
Snajdra (snad to neni poruseni (c)):
-
Unix je system, ktery nabizi radu alternativ, jak zcela jinak udelat jedno
a totez. Ma to svou logiku a vyznam. Zatimco jedna metoda muze selhat,
vice cest dava nadeji, ze se ukol podari splnit. Navic nektere z techto
cest jsou vhodne pro zacatecniky, jine jsou efektivni v rukou profesionala
a jine pro pouziti v programech.
---

Nezbyva nez 100% souhlasit a pokud budu potrebovat, pouziju tuto vetu jako
dost dobry argument pro Unix.

R.V.

| Radek Vybiral				             Radek.Vybiral na vsb.cz |
| Technical University of Ostrava               http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |