POLEMIKA: Clanky o Linuxu (long)

Milan Sorm xsorm na informatics.muni.cz
Úterý Únor 16 10:55:49 CET 1999

Tue, Feb 16, 1999 ve 08:30:58AM +0100 Milan Kerslager napsal:
| Nevyzaduje to programatory, staci poslat bugreport na spravne misto s
| dukladnym popisem chyby.

Jenze kdyz narazim na chybu, je to vetsinou v dobe, kdy mi jeste pripojeni
na Internet nefunguje, tak ten bugreport nemuzu poslat. Vetsinou instaluju v
poradi: fileserver, printserver, pripojeni k Internetu. No a kdyz ten bug
nejak obejdu a udelam to pripojeni + postu, uz zase nemam co posilat, neb
jsem to nejak obesel.

| Jiste, dokonce je VLM klient je pravdepodobne obsazen v DR-DOSu 7.02 od
| Caldery (pokracovani Novell DOSu, OpenDOSu 7.01), ktery by snad mohl
| byt za urcitych podminek zadarmo... Podivejte se na www.caldera.com a
| napiste o tom do konference.

Ano, v OpenDOSu je klient pro NW. Jenze vetsina lidi ma MS-DOS (protoze po
mych zkusenostech s DR-DOSem a hlavne NovellDOSem uz bych nerad
experimentoval s jinym TAKY-OSem).

| To same pres Mars. Pokud pouzijete ke konfiguraci tiskove fronty napr. v
| RH nastroj printtool pro Xy, je to i klikaci. Existuje i neco pro
| konzoli. Nekdo tu vzpominal access listy - ty v poslednich Marsech
| jsou, ale preve v nich jsou male chybky (ono to funguje, ale treba
| nejde zkopirovat soubor do korene namapovaneho disku).

Presne tak. Na to nez jsem prisel, to trvalo. Ale s tim tiskovym servem v
MARSu - napr. takovy trivialni ukol jako capture/endcap (tj. tisk z DOS
veci, ktere posilaji do tiskarny cestinu v podobe PIP souboru) drive v MARSu
fungovalo, nyni uz ne (krici to, ze SYS je pravdepodobne plny, ale SYS ma 1GB
volneho mista) atp. Jenze kdo ma furt sledovat, co v ktere verzi MARSu
funguje/nefunguje.

| Co se tyka snadnosti konfigurace, to je prave parketa pro RedHat &
| spol, kteri se snazi dat do distribuce okenkove nastroje, ktere to
| resi. Mam pocit, ze se to za posledni rok zlepsilo nejmene o 100%. Co
| se tyka linuxconfu, jaky s nim mate problem? Radsi bych to delal rucne,
| ale RH ma silne propojene skripty a reseni via linuxconf je idealni. Ja
| jsem tam zatim nasel vsechno, i kdyz priznavam, ze to je obcas dovedne
| ukryto, takze jsem musel hledat a hledat.

Ale vzpominam na takove skvele veci, jako je SYSCON pro NW, kde se dali
login skripty editovat uplne nadhernym zpusobem. Nebo PCONSOLE. Ach ouvej, k
tomu ma treba MARS jeste daleko.

milan sorm

Milan Šorm  (aka John Popelník)      telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanická 68a, Brno     sorm na informatics.muni.cz
http://www.fi.muni.cz/~sorm/         tel. domů: (05) 46211083
"U vás na Moravě prý lidi chytáte a zavíráte pod zem ?"
          "Tož ja, na jižní do sklípků a na severní do dolů."