Sound Blaster Live

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Úterý Únor 16 11:35:21 CET 1999

Dne Po, 15 únor 1999 Zdenek Kabelac napsal(a):

>Ja bych doporucoval se pozastavit nad timto radkem -
>
>Zda se ze spousta firem chce posledni dobou nesmyslne kecat do linux
>a nutit jejich developery, aby vyvijeli kernely BINARNE kompatibilni.
A ja se jim ani nedivím. Jestli chtějí udělat moduly-drivery pro svoje
zařízení, a nebudou chtít zveřejnit informace o svém hardware, zajisté
bude pro ně výhodnější, když nebudou muset upravovat driver pro každý
kernel zvlášť. Jednou ho přeloží a jsou happy. Samozřejmě bych radši
viděl, jak je driver zkompilovaný pro každý kernel, nebo úplně nejlépe
ditribuovaný ve zdrojáku, což ale asi jen tak nepůjde.

>Coz je presne to, oc je linux lepsi nez Windows - zlepsi se interface
>a nemusi se drzet zpetne kompatibilni s starymi moduly.
Pak ale musí zaměstnávat někoho, kdo bude neustále udržovat drivery uptodate.

>Tento argument je super - tzn. ze do zvukoveho driveru chce Creative
>vlozit snad cele ovladani jejich chipu - to nechci videt velikost toho
>modulu, myslim, ze se dam na modleni

No a kam bys chtěl dát to ovládání? To, co nemůže být na chipu, musí být
v ovladači. A kde má být jinde ten ovladač než v jádru? Klidně oželím i 10MB
RAMky, když mi bude SB Live dělat ty krásné echa, když bude mít dalších 8 MB
pro wave-tabulku v RAMce, když bude stačit jenom cpát data v rozumném formátu
na /dev/inLiveXXX a číst výstupy z /dev/outLiveXXX . A kdyby ješte byl driver
rozdělen na několik modulů, aby se v případě potřeby mohla nechat jen podpora
výstupu jen na jeden kanál pro přehrávání CD nebo pípání desktopu, to by byla
úplná paráda.

Telcontar