Sound Blaster Live

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Úterý Únor 16 15:23:37 CET 1999

Oto Buchta wrote:

> A ja se jim ani nedivím. Jestli chtějí udělat moduly-drivery pro svoje
> zařízení, a nebudou chtít zveřejnit informace o svém hardware, zajisté
> bude pro ně výhodnější, když nebudou muset upravovat driver pro každý
> kernel zvlášť. Jednou ho přeloží a jsou happy. Samozřejmě bych radši
> viděl, jak je driver zkompilovaný pro každý kernel, nebo úplně nejlépe
> ditribuovaný ve zdrojáku, což ale asi jen tak nepůjde.

Poloz si otazkou - proc jsou Windows tak pomale a sam si na ni odpovez:
protoze u M$ programuji programatori, kteri uvazuji stejne jako ja :-)

Nevim jestli v tom vidis tu fatalni nesmyslnost teto odpovedi - uvedom
si, ze spousta lidi nepouziva kernely v surovem tvaru, ale pridavaji
si do nej patche - ktere mohou modifikovat interface mezi moduly.

Takze jednou prelozit a byt happy je styl windows - a i ty postupne
meni svoje interfacy a maji s tim docela zabavne problemy (zvlaste
pak s SBLive - velmi me bavi ti rozhorceni uzivatele v konferenci
o teto karte)

> Pak ale musí zaměstnávat někoho, kdo bude neustále udržovat drivery uptodate.

A nebo muzou uvolnit zdrojaky a nemusi se starat o nic ze :-)

> No a kam bys chtěl dát to ovládání? To, co nemůže být na chipu, musí být

To nemuzes myslet ani jako vtip aby bylo ovladani karty v modulu.
Otiku nechtel by jsi si precist nejake postupy k cemu a na co slouzi
ovladace v kernelu - asi nejvice dulezita vec je ze kernel memory se
neswapuje.

> v ovladači. A kde má být jinde ten ovladač než v jádru? Klidně oželím i 10MB

samozrejme v user space programu jako je tomu u windows - ovladace jen
zposrtredkuje inerface mezi programem a prislusnymi porty - neni duvod,
proc jej neuvolnit ve zdrojacich - BTW pokud to bude jen binarni
tak ja osobne to hacknu! a vystavim na web - pokud to neudela nekdo
predemnou.

Zjevne jsi jeste nevidel OSS :-)

--
     Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!
   Zdenek Kabelac    http://www.fi.muni.cz/~kabi/   kabi na fi.muni.cz