domovsky adresar

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Úterý Únor 16 18:19:36 CET 1999

On Tue, 16 Feb 1999, Jan Vondrák wrote:

> Jeste bych se chtel zeptat, jestli je mozne v Linuxu nastavit jiny home pro
> uzivatele nez je /home/clovek, akdyz ano, tak kde. Dekuji
>
> Jan Vondrak

Jiste, nejspis asi v /etc/passwd. Kazdy radek v tomto souboru ma tuto
strukturu:

loginname:heslo(nebo "tajny znak"):UID:GID:Plne jmeno:/home/adresar:shell

Tedy mezi patou a sestou dvojteckou je kyzeny udaj.

Mmch. tu polozku "Plne jmeno" lze jeste vhodne "suboddelit" carkami, treba
nejak takto:

UID:GID:Jan Novak,Eros Club,Praha,0609/123 456:/home/novak:....

Nektere programy (minimalne nektere verse fingeru) tomuto odcarkovani
rozumi a pri provedeni prikazu 'finger novak na server.xy.cz' pak poskytnou
pomerne rozumne zarovnanou informaci (Name: Jan Novak, Home Phone:...)

					S pozdravem
						Lukas Horalek,
						HN, Economia, a.s.