domovsky adresar

Milan Kopacka mkop5230 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Úterý Únor 16 18:50:55 CET 1999

On Tue, 16 Feb 1999, Lukas Horalek wrote:

> Jiste, nejspis asi v /etc/passwd. Kazdy radek v tomto souboru ma tuto
> strukturu:
>
> loginname:heslo(nebo "tajny znak"):UID:GID:Plne jmeno:/home/adresar:shell
>
> Tedy mezi patou a sestou dvojteckou je kyzeny udaj.

Dodam, ze pokud budete /etc/passwd editovat primo, pouzijte prostredek,
ktery se postara o zamykani, napriklad vipw.

> Mmch. tu polozku "Plne jmeno" lze jeste vhodne "suboddelit" carkami, treba
> nejak takto:

Na suboddelovani :) je velice vhodny programek chfn, pomoci ktereho si to
mimo jine muze dotycny uzivatel nastavit sam.

zdravi

  Milan Kopacka