Ducharina pri ugradu RH5.0 na RH5.2 (?)

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Úterý Únor 16 22:41:51 CET 1999

On Tue, 16 Feb 1999, Dan Ohnesorg, admin of POWER wrote:

> Ale kdo to hlasi, on sam nebo protejsek? Jinak je to pomerne
> normalni, v rh 5.2 je totiz narozdil od 5.0 sendmail se zapnutym
> relay control. Potrebuje trochu pece s nastvenim v /etc/mail/..

Hlasil to primo sendmail na mem serveru (zvlastni, ze vecer, pri druhem
pokusu jiz nikolivek). Hratky s /etc/mail/ nic nezmenily (snad jsem si
hral dukladne). Objevil jsem v souvislosti s postou zajimavou vec:

(1) Odeslani zpravy (treba z pine) skonci u potomka sendmailu ve fazi
"DATA status"...a dal se nic nedeje, posta neodejde.
(2) Odeslani zpravy systemem  echo "ahoj" | /usr/sbin/sendmail a na b.cz
    ovsem funguje (!?).

> Zmenila se IP adresa? Nebo jmeno? Chova se to jako by stroj nemel
> nastavenou gateway, ale to by neslo ani nic dalsiho. Jak vidi to
> ztuhle http spojeni netstat? Tohle vazne vypada jako problem v
> firewallu. Dostanete se nekam pres https? (treba na
> https://poli.feld.cvut.cz) Nehlasi to pri startu nejake chyby? Jsou
> pravidla nastavena ipfwadm po vypsani stejna jako maji byt?
(1) IP adresa ani jmeno se nezmenilo (vsak jsem kvuli tomu prolezal zurive
vsechny soubory, /etc/hosts, /etc/sysconfig/network a podobne - abych
zamezil evnt. nejednoznacnosti.
(2) Gateway a routovani je nastavene v poradku. Presne jako predtim na
puvodni sestave.
(3) ad netstat: Koukal jsem zbezne, moc se toho nehybe, ovsem pozadavky od
vnitrnich klientu na vnejsi Webovskou stranku registruje. Mimochodem,
vypis netstatu na RH5.0 a RH5.2 se znacne lisi (na RH5.0 jednolity rychly
vypis activnich socketu a connections, na RH5.2 postupny vypis
jednotlivych aktivit, ukoncitelny az Ctrl-C) - nebo uz mam halucinace (coz
po skoro 29 hodinach v praci nevylucuji :) ).
(4) ad https - To jsem, priznam se, zapomnel vyzkouset. Zkusim zitra, ted
uz mi tam zase bezi stary server, a jiz nemam sil dnes neco zkouset.
(5) Pri startu to chyby nehlasi.
(6) ad ipfwadm - ano, pravidla jsou po vypsani stejna.

Krom toho mam par dalsich postrehu (asi bych mel jeste poznamenat, ze mam
takto fyzicky dva stroje - jeden starsi a slouzici s RH5.0, druhy
vykonnejsi s RH5.2, ktery by (koho,co) ten starsi mel nahradit - zatim
vsak pochopitelne mohu byt rad, ze bezi ten stary):

(1) telnet www.server.nekde 80    funguje zcela bez problemu, rovnez tak
po zadani "HEAD/HTTP/1.0" dostanu hlavickovou informaci zcela bez
problemu.

(2) Ve chvili, kdy jsem mel na stycnem Internetovskem bode onen starsi
(funkcni) RH5.0, strcil jsem novejsi pocitac s RH5.2 kamsi do vnitrni
site. Jen jsem vyrval jednu sitovku, prislusne zmenil IP adresu a zmenil
routovani na switch (mame zde switchovane podsite na TP kabelech), jinak
jsem _vse_ nechal, tak jak je (nechodive na onom "Internetovskem miste").
A svete div se - posta zvesela chodila obema smery, a lynxem brouzdati tez
bylo mozno...

Predem diky za kazde dalsi podnetne napady - ze se pri takovemto upgradu
tak "brutalne" zaseknu, to jsem tedy veru nedoufal...:(

					S pozdravem
						Lukas Horalek,
						HN, Economia, a.s.