Linux a komerce (Bylo Re: POLEMIKA: Clanky o Linuxu)

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Středa Únor 17 11:14:02 CET 1999

On Tue, 16 Feb 1999, Ales Horak wrote:

> To by me taky docela zajimalo - jeden znamy se mne zeptal, kolik bych
> si vzal, kdybych nakonfiguroval a nainstloval Linux na 1 PC v siti s
> cca 20 PC-ckama na kterych bezi MSvir, tak aby cituji:
> "poskytoval temto 20-ti PC totez co BackOffice na NTckach" a ze si
> predstavuje, ze "by to melo by to melo byt do 5000 Kc".

Tato vec me tez zajima, zde je tedy male zamysleni. Prohlasuji, ze nemam s
uvedenymi firmami nic spolecneho, jsou vzaty jako "vzorek" a je to muj
subjektivni vyber. V pripade jinych nazoru piste soukrome.

Provedl jsem takovy maly "surfing" po webech trech nejvice exponovanych
komercnich firem v teto konferenci, IPEX s.r.o, Aps Brno a
Nieder-Meier s.r.o.

U prvnich dvou jsem nenalezl zadne informace ohledne ceny za praci
spojenou s instalaci, konfiguraci ci udrzbou takovehoto reseni.

Uspech jsem mel az u treti firmy, viz URL:
http://www.nime.cz/ceniksluzeb.html

Kdyz bych spocital cenu za instalaci a cenu za konfiguraci Samby, tak se
do tech 5000 vejdu :)

Ja bych ale cenu kalkuloval jinak.
Spocital bych cenu BackOffice presne v soucasne konfiguraci a rekl bych si
cenu o 5.000 nizsi :))

Ale vazne, vezmene si k ruce cenik shop.autocont.cz a nime.cz:
Predpokladam, ze ten BackOffice dela pro ty uzivatele sdileni souboru,
postu a tisk. S tim se uz do 5000 nevejdu, ale ve srovnani s cenou
BackOfficu SBS pro _5_ klientu za cenu 39990 podle ceniku Autocontu jsem
jeste dost levny, kdy se jeste musi pripocitat dalsich 49.120,- pro 20
klientskych licenci. Pokud bych ke konfiguraci na Linuxu pridal WWW
server, tiskovy server a skoleni v delce 4 hodin pro zakladni prikazy
(jako shutdown :)) a vyjde mi cena podle ceniku okolo 15.000 coz je CENA
PRACE A SOFTWARU dohromady, kdezto ten BackOffice je POUZE cena za
SOFTWARE.
Ze si ten clovek mysli, ze si tu konfiguraci BackOfficu zvladne sam,
protoze je to klikaci, to je jeho vec, ale jinak se musi pripocitavat
naklady radove 400-500,- Kc za hodinu prace MCP.
Kdyz k tomu pridam jeste rok podpory ZDARMA (dnes musite dat neco
zdarma) pro pripadne zasahy, neni co resit.

Takze podtrzeno a secteno:
Je potreba vyvest znameho z omylu, ze 5000,- to "spravi". Kdyz si vezmu
kalkulacku jako v tomto pripade, asi to bude hned zrejme.
Cena KOMPLENTNI instalace podle techto parametru me vyjde 5x NIZSI
(80000/15000) nez stejne reseni na M$.

A to vsechno pocitam jako firma firme, pokud tu jsou jine vazby jako
znamost tak se da i "slevit".

Radek Vybiral