CDaudio + mp3

Milan Kopacka mkop5230 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Středa Únor 17 19:44:02 CET 1999

On Wed, 17 Feb 1999, zdenek nemec wrote:

> ahojte
>     mam dva problemy s audiem na linuxu:
> audio cd
> -----------
> 1) proc mi kscd (KDE) nechce povolit pristup ke zvukovemu cd od jineho
> uzivatele nez root, kde to mohu povolit? obycejny uzivatel muze namountovat
> i odmountit cd, ale pokud se snazim prehrat zvukove cd objevi se hlaska:
> zkontrolujte zda mate pristup k cdrom ... proc kdyz u mountovani to jde??

Mountovani provadi suid root program mount, navic cd primo necte, jen
rekne jadru, aby provedlo mountnuti.

Pridejte si pro uzivatele prava na fyzicke zarizeni cdrom,
napriklad (pro cdrom master na 2.IDE kanalu)

chmod go+r /dev/hdc

Pripadne o neco sofistikovaneji (skupina cdrom obsahuje uzivatele, kteri
maji mit pristup)

chown root.cdrom /dev/hdc
chmod 440 /dev/hdc

> mp3
> ------
> 2) presel jsem ze suse2.0.35 na redhat 5.2 s 2.0.36 prekompiloval sem kernel
> se zvukem zvuk funguje ok (audio cd, radiokarta) ale pokud chci spustit
> nejaky mp3 tak to skonci akorat skvrcenim a chrchlanim... skompiloval jsem
> si freeamp a zkousel jsem i x11amp a eMusic ale proste mp3 to neprehraje...
> divny je ze ten samej freeamp(po kompilaci) mi drive na suse 2.0.35 slapal
> bez problemu.. nevite nekod kde muze byt chyba

Muzete zkusit jeste mpg123. :| Co mate za zvukovou kartu?
Funguje normalni 16-bit prehravani?

zdravi

  Milan Kopacka