CDaudio + mp3

Středa Únor 17 19:45:56 CET 1999

zdenek nemec (nemec na dobruska.cz) wrote:
: ahojte
:     mam dva problemy s audiem na linuxu:
: audio cd
: -----------
: 1) proc mi kscd (KDE) nechce povolit pristup ke zvukovemu cd od jineho
: uzivatele nez root, kde to mohu povolit? obycejny uzivatel muze namountovat
: i odmountit cd, ale pokud se snazim prehrat zvukove cd objevi se hlaska:
: zkontrolujte zda mate pristup k cdrom ... proc kdyz u mountovani to jde??

U mountovani to jde proto ze prikaz mount ma suid bit, tj. bezi s pravy roota.
A pokud root v /etc/fstab povoli beznym uzivatelum mounteni CD, mount to
respektuje.

Pro prehravani CD je ovsem potreba primy pristup k zarizeni ktere reprezentuje
CDROM. Obvykle to byva /dev/cdrom coz je symbolicky link na prislusne zarizeni.
U me treba /dev/hdd. Takze resit by se to melo prikazem "chmod 666 /dev/cdrom".
Ovsem dejte si pozor abyste pak nekdy misto CDROM nepripojil disk - tyto
prava pro disk znamenaji ze si s nim muze kdokoliv delat cokoliv.

K tomu druhemu problemu (prehravani mp3) nevim co poradit, netusim odkud
vitr vane.

Leos Bitto