Lze nainstalova linux na XT 331 (640 K Ram)

David Pospisilik davidpos na kva.pvt.cz
Čtvrtek Únor 18 08:49:44 CET 1999

Pavel Machek wrote:

> Zajimalo by me: je to pouzitelny? Je to schopny sitovani? Pustis si
> tam takove veci jako vi? Je mozny pustit emacs? (tohle uz asi snim,
> ale jestli jo, znamena to ze ten port je prudce pouzitelnej :-).

Takze abych tu nemluvil o stare verzi a neuvadel stare udaje, stahnul
jsem si vcera novou (0.0.75, vypustena nekdy zacatkem letosniho unora)
verzi (hlavne hotovy images) a doma vyzkousel. Zkousel jsem ale na
i386sx, protoze jsem nechtel do svyho compu montovat 5.25" gramofon
kvuli prenosu na XT. Je tam i image na jednu disketu s boot i root
imagem dohromady (ala minix). A ted fakta :-)
- bootuje to
- konzole je vt52 (nema nekdo mapu rozlozeni na PC? :-))
- tri systemove konzole
- uzivatele + skupiny + uzivatelska prava
- FDD + IDE HDD podpora
- zakladni nastroje (cat, ls, cd, whois, i mkfs, fsck....)
- modularni architektura (insmod, rmmod)
- ma to VI (holt emacs chybi - nepouzivam, tak mi nechybi :-))
- sitovani (neodzkouseno - viz nize)

Jelikoz slo jen o letmy pohled, urcite mi plno veci uniklo, ale par
zajimavosti jsem si vsiml. Napriklad, ze je vse potrebne k vyvoji a
portaci ke ztazeni na jednom serveru. Navic jsou k dispozici nejake
"ALPHA" ELKS emulatory (pro DOS 0.0.0 a pro Un*x 0.0.3?). Pro kompilaci
se da pouzit "make menuconfig" :-). Lokalizaci jsem se ani nezkousel
zabyvat. Stejne mam na XT jen Hercula a ten cesky neumi. :-)
Ted k sitovani - vsiml jsem si ovladace pro 3c503, ale tu nemam (hned
otazka - nema nekdo 8bit sitovku 3c503 nebo ne1000, nejlepe s TP, nebo
poradit, jestli by sel na sitovku s coaxem "nabastlit" nejakej prevodnik
na TP ?). Jak je na tom s TCP/IP nevim, zdrojaky jsem moc neprolezal.
Jelikoz jsem zatim bez sitovky, uvital bych SLIP, ale ten jsem tam
nevidel.

Takze podle Pavlova vyjadreni se da rici: "ze ten port je prudce
pouzitelnej";-)

Dave