Ducharina pri ugradu RH5.0 na RH5.2 (?)

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Čtvrtek Únor 18 17:07:13 CET 1999

On Thu, 18 Feb 1999, Zdenek Pytela wrote:

> 	Zkuste na tech prepinacich zrusit spanning tree, pokud ho
> nepouzivate, nebo ho zarucene spravne nastavit. Ja jsem si hodne dlouho
> lamal hlavu s podobnym zahadnym chovanim (ping zcela spolehlive, na
> _nekterych ip adresach_ - neni to i Vas pripad? - pouze nektere sluzby atd.)
> pri upgradu neceho uplne jineho, a zruseni spanning tree pomohlo, nase sit
> je totiz cista hvezda. Nicemu nerozumim, ale vubec mi to nevadi :-).

Nu, to asi nebude tak jednoduche. Jednak nase sit je rozsahla jak
Lovosice, a ta IBMacka MSSka jsou sama o sobe zarizeni pozoruhodna (zlate
Cisco!)...meli byste videt, jak se primo hosi od IBM morili s nastavenim
AppleTalku; dodnes nikdo nevi, jak to tu beha; nekteri zdejsi odvaznejsi
jedinci, ve chvili volneho casu, se snazi alespon trochu pochopit
filosofii behu zdejsich packetu :)
Nuz ale, i kdybych v teto chvili vedel (coz samozrejme nevim), kam do tech
MSSek vlezti, abych zrusil spanning tree, asi bych se toho docela bal.
Buhvi, jak moc retezovou reakci by to vyvolalo - a preci jen, narusovat
sit v novinach je ponekud rizikova operace (ono na chvilku staci shodit
ten Internetovsky server, chce-li si clovek doprat zvyseneho vyskytu dB na
chodbach a v kancelarich :) )...

Nicmene: Vzdyt ja upgraduji "jenom" z RH5.0 na RH5.2, kde bych hlavni
rozdil videl v novejsich a bezpecnejsich nekterych balicich, ale ze sve
podstaty bych v tom videl _stale stejny_ Linux. Pricemz ten soucasny,
RH5.0, se stejnymi sitovymi kartami a stejnym routovanim (statickym navic,
takze jakkoliv zahadne propocty zdejsi site by se ho IMHO nemely moc
dotykat), bezi na "stycnem bode" zcela bez problemu...

Napadlo mne, ze bych mohl jit vyzkouset vrazit na onen "stycny bod" novy
(tedy problematicky) Linux (RH5.2) pouze s jednou sitovou kartou, a to tou
internetovskou, proste by nemel pristup na zbytek site. Paklize by to ani
tak nefungovalo (coz si ale nemyslim), pak bych asi mel zacit podezirat to
Cisco, pres kteryzto router se dostavame na Internet. Ale to se mi opravdu
zda opravdu velice nepravdepodobne...nicmene v teto zoufale situaci uz asi
musim zkouset vsechno :)

					S pozdravem
						Lukas Horalek,
						HN, Economia, a.s.