Linux a komerce (Bylo Re: POLEMIKA: Clanky o Linuxu)

Mikulas Patocka mikulas na artax.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Únor 18 19:53:52 CET 1999

>Nemel jsem na mysli jen IPC (Inter Process Communication), ale i
>vymenu dokumentu (napr. emailem) mezi uzivateli pouzivajicimi MS
>produkty a temi ostatnimi. A zde je prave kamen urazu. Kdo nekdy
>zkusil spolupracovat s kolegou na vyvoji dokumentu, ktery je psan v
>MS-Wordu (protoze kolega nic jineho nema), tak rychle pochopi, ze bez
>MS-Wordu na obou stranach to proste efektivne nejde. I kdyz si
>zprovoznite cestinu napr. v Applixu, tak kolega Vam zahy posle
>dokument v azbuce a Vam zase nezbyde, nez hledat zpusob, jak donutit
> [...]

Ona je vubec zajimava otazka, co lidi k tak fanaticke podpore Wordu (a
jinych podobnych programu) vede. Smyslem souboru je uchovavat informaci
a tato informace je stejna, at se jedna o plaintext o par kilobytech
(k jehoz prohlednuti staci PC-XT) nebo o MS Word (pripadne Applix, ci
jiny) dokument, v nemz formatovaci informace zabraji mnohonasobne vic
nez vlastni data, a k jehoz precteni je potreba system, co zacina byt
pouzitelny na Pentiu s 32M ram.

Nevim, cim si nejaky podnik pomuze, kdyz sve interni informace bude
misto v prostem textu (ktery je citelny vsude) publikovat ve formatu
nejakeho editoru. Ale lidi to chteji - zblbli reklamou touzi porad po
nejake "moderni technologii", ktera jim sice zadny skutecny uzitek
neprinese, ale to nevadi - vzdyt je prece moderni...

Mikulas Patocka