Linux a komerce (Bylo Re: POLEMIKA: Clanky o Linuxu)

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Čtvrtek Únor 18 21:51:58 CET 1999

On 18 Feb 1999 18:53:52 GMT, Mikulas Patocka wrote:

: Smyslem souboru je uchovavat informaci a tato informace
: je stejna, at se jedna o plaintext o par kilobytech
: (k jehoz prohlednuti staci PC-XT) nebo o MS Word (pripadne
: Applix, ci jiny) dokument,

Toto podla mna nie je platny argument a jeho pouzitim
iba nahravate na smec tym, ktori ten Word vychvaluju.

Zmyslom dokumentu nie je iba uchovavat informaciu. Jeho
cielom je najma tuto informaciu efektivne odovzdat dalsim
citatelom - pokial ziadni nie su, nema zmysel dokument
ako taky.

Vystup aj primitivneho nastroja na spracovanie textu je
v tomto ohlade daleko lepsi ako zopar "strojopisnych"
stranok. Uz len rozdiel v citatelnosti proporcionalneho
pisma a vselijakych terminalovych fontov je obrovsky
a ani nestastnej T602-ke sa neda upriet, ze bola svojho
casu krokom vpred.

Tazko by som si vedel predstavit svoju pracu (vyvoj
software), keby som do analyzy problemu nemohol
jednoducho vclenit tabulku alebo obrazok, keby som
nemohol pouzit kurzivu na zvyraznenie, keby za mna
editor necisloval odstavce a nevyrobil obsah,
keby som odkazy na jednotlive stranky musel vpisovat
rucne a pri dopisani odstavca ich kontrolovat.
Aj taka pitomost, ako mat v tlacenej verzii
hlavicky a paty so zmysluplnym obsahom alebo
priebezna kontrola pravopisu je nieco, co potesi.

Pokial material komentuju viaceri, je _velmi_
dobra funkcia sledovania zmien v texte. Skuste
naucit neprogramatora, aby na to vyskocil do shellu
a zavolal rcsdiff. A ako material na poradu je
vytlaceny dokument s jasne vyznacenymi zmenami
daleko najlepsim riesenim.

Atd. atd. Nezastavam sa Wordu, je to strasny nastroj
s neintuitivnym a casto nezmyselnym uzivatelskym
rozhranim. Nieco vsak treba a z hladiska nakladov,
zahrnajucich aj skolenie zamestnancov (Word vie
dnes uz kazdy) nevychadza zase az tak zle a schodne
alternativy aj pre netechnickych pouzivatelov
sa hladaju tazko.

Zdravi
--
				Stano