glibc vs. libc5

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pátek Únor 19 11:47:00 CET 1999

Dne 19. 2. 1999 Michal Hajek napsal:

> Ahojda,
> muzete mi nekdo strucne popsat k cemu je dobry
> subj. ?

libc i glibc jsou knihovny, ktere obsahuji standardni ceckove funkce. Bez
nich nespustite ani ls.

> Nejsem programamtor, me znalosti konci nekde na
> urovni toho, ze po napsani programu je potreba ho
> prelozit do jakehosi strojoveho kodu, a o to se
> stara prekladac nebo tak neco. Nicmene vsude se
> setkavam s vetami typu...tohle musis prekompilovat
> s pomoci toho a toho, na siti jsou adresare
> /glibc/*.rpm nebo /libc5/*.rpm . Staci mi, kdyz se
> dozvim jak
> se mam rozhodovat mezi takovymito adresari, kdyz
> obsahuji rpm stejneho jmena. Vrele diky za info.

Rozhodnuti spociva v tom, jestli mate libc nebo glibc distribuci. Glibc
distribuce jsou napr. RedHat 5.x, Debian 2.x a snad i nejake posledni S.u.S.E
(to ale nevim jiste). Ostatni jako napr. Slackware (myslim, ze zatim
vsechny) nebo treba Monkey Linux jsou postavene na libc.

S pozdravem

ICQ: 7665279                                                     /\/  \
email: mike na navrcholu.cz ______ http://www.4web.cz/ ______  NAVRCHOLU.cz