je GPL v Ceske Republice neplatna?

Vladimir Michl Vladimir.Michl na upol.cz
Pátek Únor 19 20:44:32 CET 1999

Ondrej Suchy <ondrej.suchy na parlament.cz> writes:

> zdravim,
>
> kolega se mne snazi presvedcit, ze General Public License je v Ceske
> Republice neplatna.

Jenom poznamku.

Pokud jsem poslouchal na Linuxove sobote dobre, tak to jake zakony plati,
zalezi na tom, ze ktere zeme je autor programu.

Tj. Pokud autor programu je american a vyda program pod GPL, pak i
v Ceske Republice se, v pripade sporu, bude soud ridit americkymi zakony,
takze GPL bude normalne fungovat.

Problem ale nastane, pokud bude autorem cech, ktery vyda svuj vlastni program
pod GPL. Pak GPL neplati, jelikoz nevyhovuje ceskym zakonum, podle kterych
to vubec smlouva neni.

Vice viz citovany rozbor Mateje Cepla.

*  Name:    Vladimir Michl           Student of Palacky University   *
*  E-mail:  Vladimir.Michl na upol.cz, MichlV na risc.upol.cz              *
*  Web:     http://www.inf.upol.cz/~michlv                           *
*  Address: U nove skoly 292        Tel: +420/68/5391545             *
*           Velky Tynec                      068/5391545             *
*           783 72                                                   *
*           Czech Republic                                           *