Nahrada za dokumenty ve Word (Bylo: Re: Linux a komerce (Bylo Re: POLEMIKA: Clanky o Linuxu))

Jan Kurik kurik na reax.cz
Sobota Únor 20 15:18:48 CET 1999

>BTW, existuje neco, co by mohl dokumenty Wordu _v_praxi_ efektivne
>nahradit? Jak je na tom XML? (Chtelo by to konecne nejaky rozumny,
>standartizovany a lechce konvertovatelny format.)

    Nevim, co vsechno by jste si od takoveho formatu sliboval, ale v
soucasne dobe mi prijde jako nejvyhodnejsi pouzivat RTF. Ten je sice taky od
MS, ale je to textovy format, da se volne sirit, je celkem dobre komentovan,
ve Win ho podporuje i WordPad, na Linuxu s nim umi delat min. StarOffice,
existuje konverze rtf2txt a myslim, ze jsem videl i rtf2latex a latex2rtf
 ale to je jen takova matna myslenka ). Umi to formatovani textu, tabulky,
obrazky ... a snad az na dokumenty s OLE jsem nanarazil na nic, co by do
tohoto formatu neslo prekonvertovat. Sice se taky vyviji a trochu se meni,
ale zatim jsem nenarazil na zadnou zpetnou nekompatabilitu. MS Word s tim
zachazi rekl bych lepa jak se svym nativnim DOC formatem, nebot tyto soubory
soustavne neboptnaji i kdyz se jen prohlizi.

    Mimochodem ( myslim, ze by to melo byt IMHO :-) ) se mi taky celkem
libil format co pouzivalo historicke AmiPro, ale s tim uz dnes asi nikdo nic
nedela :-).

Jan Kurik <kurik na reax.cz>