Popletene locales (cestina & X & KDE)

Vladimir Michl Vladimir.Michl na upol.cz
Pondělí Únor 22 09:17:33 CET 1999

Michal Hajek <hajek1 na kolej.mff.cuni.cz> writes:

> Ahojda, tak jsem delal trochu pokusy, znova jsem
> si precetl czech-howto na penguinovi, zkusil jsem
> co se ma zkusit pokud jsou problemy (teda podle
> toho co tam bylo napsano) no a zjistil jsem toto:
> nevim jak nastavit promenou XKB_DEBUG, nicmene
> pote co zadam prikaz
> xterm &, mi cestina v nove otevrenem xtermu
> funguje ok.
> Podle howto by mel clovek zkontrolovat, zdali ma
> nastaveny promene
> LANG, LC_ALL, LC_CTYPE 	jiz pred pustenim X.
> Muzete mi prosim poradit, kde to mam zkontrolovat
> , popr. nastavit?
> [...]

To zalezi na tom jak spoustite X, jestli pod nejakym uzivatelem
zadate startx nebo system spousit hned pri startu XDM.
Budu se zabyvat tim, kdyz spoustite X pres startx, v pripade XDM je
to podobne ale je treba najit vhodne misto kam prikazy umistit.

Zkontrolovani lze treba provest pomoci

$ set | less

tim uvidit vsechny promenne prostredi a jejich hodnoty. Pokud to provedete
hned po startu X lze predpokladat ze takoveto nastaveni platilo
i pred startem X.

Nastaveni se provadi pomoci

export LANG=hodnota

Pokud toto nastaveni date do /etc/profile bude to fungovat pro vsechny uzivatele.
Pro XDM je treba toto nastaveni provest pred tim nez se spusti
a to bude nejspis nekde v instalacnich scriptech.

*  Name:    Vladimir Michl           Student of Palacky University   *
*  E-mail:  Vladimir.Michl na upol.cz, MichlV na risc.upol.cz              *
*  Web:     http://www.inf.upol.cz/~michlv                           *
*  Address: U nove skoly 292        Tel: +420/68/5391545             *
*           Velky Tynec                      068/5391545             *
*           783 72                                                   *
*           Czech Republic                                           *