Nezvlada Linux, aplikace nebo neco jineho???

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Pondělí Únor 22 12:07:04 CET 1999

Petr Šnajdr <Petr.Snajdr na seznam.cz> wrote:
> zjistil jsem zajimavou vec. Mam TCP daemona, ktery ma otevreny urcity
> port. Na ten smeruje nekolik zadosti o otevreni tohoto portu.
> Pokud se to podari je predana kraticka informace, mela by se vejit do
> jednoho paketu a spojeni je zavreno. Problem je, ze tech zadosti
> je naprosto bezne nekolik desitek za sec., ale
> v kritickem pripade i nekolik stovek.
> 	Ve vyslednem efektu se to vse po nejakem case dostane do stavu, kdy
> telnet na tento port pise pouze Trying 127.0.0.1... a veskera komunikace
> na tomto konci (nebo spise snad nikdy nekonci). Nemate nejakou ideu cim
> [...]

Tady asi opravdu nezbyde nic jineho, nez zkouset dale:

1) Linux: Jak se zda, tak jadrem tydne se nucene stane 2.2.2. 2.2.0 melo
   nejakou security chybu (?) a o 2.2.1 jsem se docetl, ze obsahuje
   "stupid inode leak". Takze problemy mate treba i diky tomuto.

2) U Solarisu bych videl vyhodu hlavne v tom, ze muze jet na HW typu
   Enterprise 10000. Jinak se Solarisem do verze 2.6 moc dobre zkusenosti
   nemam. Pri intenzivnich I/O operacich se mi odswapovavaji procesy,
   takze celkova vykonnost nic moc. Ale jak jsem pred par dny cetl,
   tuto chybu v poslednich patchich uz odstranili a 2.7 uz nic takoveho
   nedela - jen jsem to zatim nestihl vyzkouset. Takze nejnovejsi Solarisy
   treba spatne nebudou.

3) FreeBSD: Jen zadne flames. Moje _osobni_ zkusenosti jsou jednoznacne:
   Pro server si nic jineho v soucasne dobe proste nedokazu predstavit.
   Ale predem varuji: Ostatni mohou mit jine dojmy. V 90 % je ale problem
   v tom, ze FreeBSD na IDE implicitne nepouziva zadne bus-masteringy
   a zapis na disk je nastaven jako synchronni. Takze je potreba
   bud umet zapnout SoftUpdates (se kterymi mam jen ty nejlepsi zkusenosti)
   nebo asynchronni zapis (to bych radsi nedelal - v Linuxu jsem uz takto
   o filesystem prisel a jednou mi to stacilo - prijit o 50 GB dat na
   serveru fakt netouzim). A kdo se na zatezovany server odvazuje
   pouzivat IDE, musi nastavit jeden parametr, aby se masterovani
   aktivovalo. (Na cache-serveru jsme ale priblizne behem roku odvarili
   uz dva IDE disky - na SCSI jsem jeste nic takoveho nevidel.)

   Zkusenosti z Encanto Networks Inc. si muzete najit na
   http://advisor.gartner.com/n_inbox/hotcontent/hc_2121999_3.html.
   Maly komentar:
   a) Je to sice trochu stare, ale rozdily Linux 2.0.34 -> 2.2.1 vs.
      FreeBSD 2.2.7 -> 3.1 bych jako prilis podstatne nevidel. Kazdy
      system neco vylepsil a neco jineho ponekud "zvrtal".
   b) Tak vyraznym rozdilum mezi Linuxem a FreeBSD se mi skoro ani
      nechce verit.
   c) Cosi tam pisou, ze neni neco jako "standard FreeBSD" a ze kazdy
      ma jinak instalovane FreeBSD. Naopak kdyz nekdo pouzije treba
      RedHat, tak kazdy ma instalaci identickou. - Tak tomu neverim ani
      co by se za nehet veslo. Me zkusenosti jsou presne opacne: Co
      instalace Linuxu, to zcela jiny problem. Tam proste nemuzu tusit,
      co kdo a jak nainstaloval. Naopak co instalace FreeBSD, to casto
      stejne problemy a priblizne tusim, kde hledat problem.

    Zkusenosti www.cdrom.com s FreeBSD jsou myslim dostatecne zname:
    a) WWW: http://www.cdrom.com/stats/wcarchive.html (ted tam zrovna vidim
       maximum 64 Mb/s na 100 Mb karte).
    b) FTP: Statistiky zrovna nejak nemuzu najit. Ale rekord myslim
       odpovidal celodennimu prumeru 80 Mb/s na 100 Mb karte (kdyz jeste
       FTP a WWW byl jeden pocitac).

    Jestli chcete, muzete si precist treba i
    http://apollo.backplane.com/FreeBSD/LinuxVM.txt.
    (Kdyby to nekdo chtel bonzovat Linuxovym spickam, tak se nemusi
    namahat. Nekteri rozhorceni lide to uz Alanu Coxovi pry poslali.)

    A pro dalsi informace bych treba zkusil FreeBSD konferenci. Myslim,
    ze vetsina uzivatelu FreeBSD ma prakticke zkusenosti i s Linuxem.
    Naopak to ovsem neplati: Vetsina Linuxovych uzivatelu o *BSD
    systemech spis jen slysela.

Rudolf Cejka  (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science