Nezvlada Linux, aplikace nebo neco jineho???

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pondělí Únor 22 19:53:24 CET 1999

Michal Krause wrote:
: > 	Jo, o tomhle se diskutovalo na linux-kernel. Jedna z namitek byla,
: > ze autor nepochopil pouziti hodinoveho algoritmu pro vyber swapovatelne
: > stranky. V podstate zaver byl ten (a Alan Cox ho zopakoval napriklad
: > ve sve prednasce na Exponetu), ze FreeBSD ma rychlejsi VM system pri
: > velke zatezi (prave diky swapovatelnosti strankovych tabulek), ale Linux
: > je rychlejsi pri typicke zatezi pracovni stanice a ma rychlejsi sit.
:
: Jaka je typicka situace, pri ktere se tento vyssi vykon FreeBSD projevi?
:
	Tipnul bych si, ze pri velkem mnozstvi neaktivnich procesu
(a nebo pri neaktivnich procesech se spoustou vma - treba spousta
plug-inu, Electric Fence nebo neco podobneho). Tak totiz vznikaji
strankove tabulky, ktere jsou pod Linuxem neswapovatelne.

	Na druhe strane Linux musi byt rychlejsi v mapovani/odmapovani
pameti, protoze ma celou fyzickou pamet mapovanou 1:1 do adresoveho
prostoru jadra.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/