Smart linking u linkeru ld?

Radim Halir halir na utia.cas.cz
Úterý Únor 23 08:42:51 CET 1999

Mam dotaz ohledne tzv. smart linking u linkeru ld. Az do dnes jsem
zil v predstave, ze tento zpusob linkovani vysledneho spustitelneho
souboru, kdy se do nej zahrnou pouze pouzivane funkce, je defaultni.
Zjistil jsem vsak, ze linker do vysledneho souboru (a.out) "nahazi"
vse, co najde v jednotlivych objektovych souborech (*.o), prestoze
se nektere funkce vubec nepouzivaji! A co horsi, nenasel jsem
prepinac, kterym bych linker donutil, aby trochu vic setril mistem
a do vysledneho kodu zahrnul pouze to, co je nezbytne potreba.
Jak na to? Zatim mne napadlo pouze reseni, kdy ze vsech *.o vytvorim
pomoci ar nejakou knihovnu (libmy.a) a pak zadam neco jako:
gcc -o exename -L. -lmy -lother_libs
Zna nekdo lepsi reseni? Ruzne optimalizacni flagy, zda se, nepomahaji.

Zdravim,
Radim