Nezvlada Linux, aplikace nebo neco jineho???

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Úterý Únor 23 15:30:50 CET 1999

Dne 23. 2. 1999 =?iso-8859-2?Q?Petr_=A9najdr?= napsal:

> Rekl bych, ze mam jiz nejake zkusenosti s pouzitim
> Linuxu od nezatizenych desktopu az po hodne
> zatizene servery. Naprosto subjektivni pocit,
> ktery mi ale maily v teto konferenci
> celkem potvrzuji je, ze Linux je perfektni na
> male a stredni servery. Na extremne zatizene bude
> zrejme potrebovat take etremni hardware (snad
> nejaky hodne dobry SUN?) tj. nadhanet to hrubou
> silou HW a nebo se smirit s tim, ze je zde treba
> pouzit jiny OS (coz se mi v tuhle chvili zacina
> zdat logictejsi vzhledem k moznemu pomeru
> cena/vykon/rentabilita)

Asi je otazka, co si predstavit pod pojmem extremne zatizeny server, ale
muzu prispet jednim prikladem z praxe:

nas server odpovida denne na cca 1,5 milionu requestu na http. Naprosta
vetsina techto requestu je na CGI scripty, ktere jsou sice malinke, ale
preci jenom je to fork navic a krome toho kazdy scriptik musi pockat, az
bude na fifo, kterym predava data demonovi volno. Tento demon pak precte
data z SQL serveru, upravi je a ulozi zpatky.
Suma sumarum to dela prumerne 17 http requestu a temer 25 dotazu na SQL za
vterinu. Ve spicce jsou tato cisla vice nez dvojnasobna. Krome toho na
serveru bezi bind pro cca 80 domen a denne se prenasi zhruba 6000 souboru
ruzne velikosti (desitky KB az nekolik MB) pres scp na jiny server.

Pouzite zelezo je PII 266MHz, 256 MB RAM a 3GB EIDE disk. To osobne
nepovazuji za zadny extremni hardware a presto je load serveru prumerne kolem
1.5 a server netrpi zadnym pretizenim.

Uznavam, ze to neni zadna simulace atomoveho vybuchu :), ale za slusne
zatizeny server to povazuji...

S pozdravem

ICQ: 7665279                                                     /\/  \
email: mike na navrcholu.cz ______ http://www.4web.cz/ ______  NAVRCHOLU.cz