Rozdil mezi proxy a maskaradou ?

jan.hreho na st.sk jan.hreho na st.sk
Středa Únor 24 08:19:53 CET 1999

-----Original Message-----
From: Ivan Kuncl [mailto:kuncl na vsbohem.cz]
Sent: Wednesday, February 24, 1999 7:15 AM
To: linux na linux.cz
Subject: Re: Rozdil mezi proxy a maskaradou ?

On Tue, Feb 23, 1999 at 03:07:03PM +0100, jan.hreho na st.sk wrote:

Jenze to prave nechci, protoze na to musi byt default route nasmerovana
na linux a hlavne DNS musi prochazet pri dotazu na inet. Pri konfiguraci
s proxy ma informace vnejsiho DNS pouze firewall, a vnitrni sit ma svoji
vlastni ( neoficialni ) domenu i s korenovym serverem. Bez proxy by se i
korenovy server musel dale ptat firewallu.

Ivan Kuncl

Rozdiel medzi proxy a firewall-om je len v tom, ze proxy je aplikacne
riesenie (teda pocitac  z vnutornej siete oslovi so ziadostou
aplikaciu-proxy a aplikacia pri splneni podmienok dava ziadost do
inet-u) a firewall realizuje jadro Linuxu, ktory ziadosti len predava
(ak splnia podmienky). DNS sa da realizovat programom BIND.