Routovani mezi 2-mi eth ?

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Čtvrtek Únor 25 18:04:38 CET 1999

Dne 25. 2. 1999 Libor Holous napsal:

> Vazeni pratele..
>
> resim problem asi tohoto razu:
> mam 2 podsite, 192.168.1.x a 192.168.2.x bezicich na W95 a TCP/IP.
> mezi nimi je postaven server s Linuxem (interbase) a 2mi ethernet
> kartami.
> Bohuzel jsem v tomto systemu pouhy zacatecnik a bohuzel ani kniha mi
> na tuto eventualitu nedala odpoved.

Pak tu knihu zahodte, protoze to je naprosto zakladni situace, ktera
muze vzniknout. Dobrym zdrojem informaci vam muze byt NET-3-HOWTO.

> otazky:
> 1. lze tuto konfiguraci nastavit tak, aby se ostatni videli ?

Pokud myslite, aby se videly oba segmenty navzajem, tak ano

> 2. pokud ano, jak ?

Na routeru pridejte nasledujici dve routovaci pravidla:

route add -net 192.168.1.0 netmask 255.255.255.0 eth0
route add -net 192.168.2.0 netmask 255.255.255.0 eth1

(samozrejme nevim, kterou podsit mate na ktere karte, takze si pripadne
prohodte eth0 a eth1) a na stanicich nastavte default gateway na IP adresu
toho routeru.

S pozdravem

ICQ: 7665279                                                     /\/  \
email: mike na navrcholu.cz ______ http://www.4web.cz/ ______  NAVRCHOLU.cz