Reacke na: OZNAMENI: pruzkum oper...

Daniel Teufel teufeld na k332.feld.cvut.cz
Pátek Únor 26 03:54:39 CET 1999

|Proc (zatim) nemuze Linux nahradit Okna
|
|Neda mi to a musim si taky prisadit - hlavni duvod proc je nutne mit
|onoho programu. Bohuzel zacina byt videt jak dabelska je Billova strategie
|A nam pokorne nezbyva nez jejich prani respektovat, pokud neco chete
|dostat. Bohuzel to zacina zachvacovat i uredniky Evropske unie pri
|zadostech mezinarodnich spolupraci.
|Druhy duvod je arogance dodavatelu hardwaru, kteri poskytuji k svym jinak
|Pokud chcete napr dostat z HP1120 opravdu barevnou fotku (proto si ji
|Dalsi priklad - scannery pro parelelni port - opet stranou zajmu Linuxove
> [...]

Dobry den preji ..

 I ja se pridam se svou trochou a hodnoceni Linuxu ve velice sirokem
zaberu.

 Vyjdu ze zakladnich pozadavku na OS:

 Dobry OS pro vseobecne uzivani musi byt univerzalni.

 Na tom se podle me zhodnem vsichni. Vetsina z vas tvrdi ze univerzalni
system nebude existovat nikdy. Souhlasim, ale jen tehdy pokud nebude
nikdo chtit aby existoval.

A co se skryva za slovem univerzalni? Jednoduse receno jsou to dva
body.

 1) OS je pripraven na cokoli.
 2) OS funguje bez logickych chyb. (za vypadek elektriny prece nemuze)

A ted jednoduche zhodnoceni:
Linux nesplnuje ani jednu z techto podminek. A dokonce se ani jedne
znich neblizi.
Billova Okna se zacinaji blizit alespon prvnimu bodu.
Dalsi systemy hodnotit nemuzu a nebo je to zbytecne.

 Ac by nekdo mohl namitnou ze linux je pripraven na vse, ze je pod nim
mozne temer cokoli jen staci tu a tam cosi nakonfigurovat popripade si
vytvorit jednoduchy skriptik nebo jen trosku upravit zdrojaky a pak je
zkompilovat. Tak tomuhle se rika uprimne receno Prazdna veta, jejiz
obsah muzeme klidne i prehlednout. Vzdyt to same muzu UDELAT pod
kazdym dalsim operacnim systemem.

Zakladni problem v celem navrhu systemu Unix->Linux vidim v tom, ze
podle meho nazoru se stale jeste  neodpoutal od sveho prapuvodniho
urceni. (podle me vojensky ucel - ale to je pouze ma domenka to prosim
neberte zcela vazne).

 No a ted je takova drobna uvaha na tema ovladace k hardwaru. (Dalsi
slova jsou jen uvaha nicim nepodlozena). Bill je ekonom/obchodnik a
snazise jen o to aby mel co nejvetsi uspech aby prodal co nejvice
svehozbozi/sluzeb. Omrzime se pouze na ty co potrebuji jeho sluzby.
To jsou ti co si koupili nejaky hardware, ke kteremu jsou ovladace
pouzou k billovym sluzbam. Jinymy slovy kdyz budou existovat veci
ktere se boudou dat pouzivat jen s billovymi sluzbami tak se budou
vyuzivat jen billovy sluzby. ....
Zamerne tuto uvahu nedokoncim ale snad kazdy pochopil co tim chci rict
a jake jsou financni moznosti billovy firmy.

 A ma otazka? Je nekde obchodnik ktery nabizi linuxovske sluzby?

A ted neco na uklidneni. V cisle Computer Worldu z 12.unora byla
tablka pouzivanych OS na serverech po svete .. V  mezirocnim
procetualnim zastoupeni vzostl linux z 6 na 17 procent zatimco NT o
nejakou desetinku poklesla. Samozrejme je treba jeste znat mezirocni
narust serveru ale to je vedlejsi. A co je pro rozsireni linuxu
nejdulezitejsi tak v posledni dobe se zvedl pocet her urcenych pro
operacni system linux. Mozna pro vas ty hry nejsou tak dulezite ale
pokud se jedna o rozsireni jakehokoli OS jsou hry asi jednim z prvnich
veci ktere rozhoduji.

A ted uz jen ve strucnosti muj pocitacovy profil:
Nejsem narocny na  vyber OS .. plne mi vyhovoval dos protoze jsem si
pod nim mohl delat co jsem chtel nevim o zadnem jinem OS ktery by
tohle umoznil. Teprve nedavno jsem prestal pouzivat w3.1 a
nainstaloval si w95 hlavne kvuli tomu abych mohl napsat slusny dopis
(Office) a mel ho i jakstak bez preklepu (podpora cestiny). Linux je v
mem zajeti teprve mesic pro me vyziti mi zcela postacuje. Ale nemam
tuseni jak bych mel v nem napsat na svem pocitaci nejaky normalni
dopis a jak ho vytisknout, na toz jeste barevne. V dose , w3.1 a w95,
jsem vytiskl prvni zkusebni stranku do nekolika minut po prineseni
tiskarny.

Jeste neco na zaver: Byl jsem a stale jeste jsem presvedcovan ze
normalni uzivatel je s prominutim de*il. Pokud pouzijete pro nej
trochu slozitejsi funkci ktera neni obecne intuitivni tak tu funkci
zavrhne. A linux je sice jednoduche reseni slozitych programatorskych
myslenek ale zdaleka funkce ktere nabizi nejsou pro normalniho
uzivatele. Abyjste roumeli zeptam se velice jednoduse kolik z vas si
umi neco vyprat v automaticke pracce? Ze jste to nezkouseli? Proc?
Je to snad slozite? ...

                      dekuji za pozornost

                                  Daniel Teufel alias dabel

PS: Omluvte pripadne gramaticke chyby a preklepy (nemam tu word) ;-)