OZNAMENI: pruzkum operacnich systemu internetovych serveru

Milan Sorm xsorm na informatics.muni.cz
Pátek Únor 26 12:53:30 CET 1999

| Myslim, ze jediny zavazny dovod je "funkcni windozi aplikace". Vsetky
| ostatne dovody su riesitelne.
| - cestina - funguje, preco niekomu nefunguje? Netusim.

funguje. ale co to stoji prace ? s Czech-HOWTO je to prace na 2 dny. alespon
pro mne. berte me jako normalniho blbyho usera.

| - word - raz (uz davno) som v tom pisal semestralny projekt, nikdy viac ma
|   nikto nedonuti to pouzit. Pre sekretarku je vhodnou volbou applix
|   (prakticky odskusane). Pre technickejsi zalozenych uzivatelov s
|   nezakrpatenym logickym myslenim existuje latex. Za "nevyhodu" applixu sa
|   da v nasich pomeroch povazovat to, ze sa da tazsie ukradnut ako Word,
|   ktory je v podstate "zadarmo".

pro sekretarku je vhodnou volbou to, co maji vsichni okolo a o cem existuji
knizky. tudiz Word.

| - access control - vzdy ked som to potreboval, polozil som si otazku preco
|   vlastne. A ked som analyzoval dovod, vzdy som nasiel riesenie, ktore sa
|   dalo uskutocnit pomocou UNIXovych moznosti. Je to sice narocnejsie na
|   myslenie ako keby pod linuxom existovali access control listy, ale nie
|   neriesitelne.

ve windows je resitelne rovnez vse, co v linuxu. ale jde o cas. proto i
tento argument je k nicemu.

| - funkcni windozi aplikace - pokial to niekto potrebuje, je samozrejme
|   najlepsie ak sa pre aplikaciu pouzije OS, pre ktory bola navrhnuta so
|   vsetkymi vyhodami a nevyhodami, ktore poskytuje. Univerzalny pocitac alebo
|   OS jednoducho neexistuje. Vzdy si ale treba rozmysliet, vsetky vyhody a
|   nevyhody. Mozno ze trocha horsia aplikacia, beziaca na lepsiom OS,
|   poskytne lepsie moznosti ako lepsia aplikacia beziaca na horsom OS.

neni jiste. napr. vyse zmineny AutoCAD nelze nahradit vecmi pro UNIX,
protoze pro ty de facto neexistuji napr. profesni nadstavby apod. A protoze
okruh zakazniku ve stavebnictvi neni velky, nemuzou vyvojarske firmy plytvat
prostredky pro vyvoj svych nadstaveb pro UNIX.

milan
Milan Šorm  (aka John Popelník)      telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanická 68a, Brno     sorm na informatics.muni.cz
http://www.fi.muni.cz/~sorm/         tel. domů: (05) 46211083
"U vás na Moravě prý lidi chytáte a zavíráte pod zem ?"
          "Tož ja, na jižní do sklípků a na severní do dolů."