Reacke na: OZNAMENI: pruzkum oper...

Milan Sorm xsorm na informatics.muni.cz
Pátek Únor 26 13:08:26 CET 1999

Fri, Feb 26, 1999 ve 12:58:44PM +0100 Michal Krause napsal:
| Tady bych si dovolil oponovat. Linux _funguje_ bez logickych chyb. Ve Windows
| se snadno dockate toho, ze co fungovalo najednou nefunguje, ze vam najednou
| system odinstaluje drivery pro zvukovku aniz byste vedel proc apod. Linux se
| nekdy chova _zdanlive_ nelogicky, ale alespon podle mych zkusenosti je za tim
| vzdy logicke vysvetleni (nejcasteji chyba administratora nebo hardware).

myslim si, ze ne. napr. po te, co se ppp spojim na Internet a zase odpojim,
nemuzu si spustit zadnou xovou aplikaci mimo xtermu. to je pro mne logicka
chyba.

s tim logickym vysvetlenim - to je i pro odinstalovani driveru ve windows,
to zase neni argument. vzdycky je to chyba hardware nebo administratora.

| Zatim zadny OS co znam neni tak flexibilni jako Linux. Je pravda, ze k
| dosazeni cile obvykle nevede nejaka klikaci cesta, ale to neznamena, ze
| jde o prazdnou vetu.

cim myslite flexibilni ? napr. na Sparc/Linuxu mi stroj 5x denne skonci s
Watch Dog reset. Xy mi tam padaji skoro pri kazdem pohybu mysi apod. ci-li o
flexibilite nelze mluvit. pokud myslite, ze se jedna o chybu administratora,
tak potom se lze podobne vymlouvat i u tech windows. napr. moje winNT doma
nepadaji vubec.

| Opet to neni pravda. Linux je prave tak flexibilni, ze muze byt upraven na
| temer cokoliv - od serveru po stanici. Obycejny uzivatel pouze opakuje
| naucene kroky a je mu jedno, jestli to dela na Linuxu nebo na Macu ci ve
| Woknech. Na Linuxu jde ovsem navic snadno docilit toho, aby se uzivatel

neni pravda. nas tatka je napr. ochoten delat jen v necem, kde si muze vse
nastavit pomoci okynek a nemusi si pamatovat sekvence znaku (rika mi virtuos
prikazove radky). nenavidi vyklepavani silenych pokynu. navic windoze si
muze stredne pokrocily uzivatel spravovat sam, o linux bych toto netvrdil,
neb jinak dopadne jak ja (nejedou mi moduly pote, co jsem chtel upgradovat
jadro na neco lepsiho nez 2.0.36). apod.

milan
Milan Šorm  (aka John Popelník)      telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanická 68a, Brno     sorm na informatics.muni.cz
http://www.fi.muni.cz/~sorm/         tel. domů: (05) 46211083
"U vás na Moravě prý lidi chytáte a zavíráte pod zem ?"
          "Tož ja, na jižní do sklípků a na severní do dolů."