LiLo aneb SCSI vs. IDE

Jan Matejka Jan.Matejka na koncept.cz
Pondělí Leden 4 20:01:20 CET 1999

petr.snajdr na seznam.cz wrote in message ...
>Dobry den,
> potrebuji vyresit jeden mensi problem, ale
>bohuzel to neni mozne metodou experimentalni.
>
>Mam pocitac v teto konfiguraci:
> - 1 IDE disk
> - 1 SCSI disk
>
>ext2 partion jsou /dev/hda1 a /dev/sda1.
>Bootovani je v BIOSu nastaveno tak, ze
>se bootuje ze SCSI disku.

Taky jsem mel takovou konfiguraci. Pokud byl IDE disk zakazany v BIOSu,
pak se bootovalo z SCSI disku. Ale stejne to nefugnovalo. Zrejme se v
jistem momente ladovani systemu nadetekuje IDE disk, tim dojde ke zmene
fyzickych adres disku, misto 0x80 SCSI se udelalo 0x80 IDE a 0x81 SCSI
a zavadeni zbytku jadra z SCSI disku se totalne zblbne, protoze se zbytek
hleda na IDE misto na SCSI.

Musel jsem rozebrat pocitac a fyzicky IDE disk odpojit. Bez dalsi zmeny
konfigurace LILO v pohode fungovalo.

Pak jsem z konfigurace jadra uplne vyhodil podporu IDE nechal tam jen SCSI,
preinstaloval jadro a LILO, IDE disk opet fyzicky pripojil a boot prosel OK.

Ted mam dva SCSI disky a klid ...

To znamena, ze ve Vasem pripade bude asi nutne mit jadro BEZ podpory IDE
disku
a podporu pro IDE pak dodatecne natahnout jako modul az po dokonceni
zavedeni
systemu z SCSI.

Tak by to mohlo fungovat (alespon teoreticky)

Zdar
Matej