odchazejici disk

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Středa Leden 6 10:37:25 CET 1999

On 5 Jan 1999 10:21:17 +0100, Milos Prudek wrote:
: Linux mi zacal na konzoli hlasit kazdou sekundu zhruba toto:
: 03:01: Attempt to access beyond the end of device
: Po spusteni e2fsck to neprestalo. Nabootovani pomohlo. Odchazi me disk
: do vecnych lovist?

Pochybujem - toto je hlaska oznamujuca logicke problemy,
nie fyzicke. Skontroloval by som fdiskom partition table,
ci sedi s diskom samotnym (lebo ak nesedi, mohlo sa
pri instalacii skutocne podarit urobit filesystem siahajuci
par sektorov za disk, samemu sa mi to raz stalo).

Dalsia moznost je posahany superblok toho filesystemu,
to ovsem neviem, ako sa da overit (dumpe2fs sice
zrejme vsetko potrebne vypise, ale v tom sa ani
prasa nevyzna).

Pokial ale boot pomoze a fsck nehlasi nic, bude to bud
nejaky bug v jadre (o com pochybujem), alebo skleroticka
RAM-ka, pretaktovana zbernica a.p.

Zdravi
--
				Stano