problem s napsanim funkce pro hw i/o

Hanus Hanus na seznam.cz
Čtvrtek Leden 7 23:19:03 CET 1999

Makra jsem inb, outb jsem nepouzil, protoze nejsem toho schopen. Pri
kompilaci mi to napise undefined reference to '__outbc, __outb. Pritom mam
explicitne #include <io.h>. Zkusil jsem vytvorit neco nasledujiciho:

void outb( unsigned char value, unsigned short port)
{
      __asm__ __volatile__ ("outb %b0,%w1"  : : "a" (value), "d" (port));
//    __asm__ __volatile__ ("outb %b0,%1"  : : "a" (value), "id" (port));

}

Zkompiluje se to, ale pri vlastnim pouziti funkce vybehne chyba
'Segmentation fault. Tak nevim co s tim dal.

ps: nejsem uzivatelem linuxu. kamarad chtel abych mu predelal program ktery
jsem kdysi napsal v pascalu na obsluhu 1-wired sbernice od Dallasu (
teplotni cidla, id klice a pod.) do C pod linuxem. dodal mi neco co se
jmenuje Monkey - Mini Linux ktery bezi nad dosovskou fat a gcc kompilator.
bohuzel nejsem schopen pouzit i/o porty.