Ext2 fs (was: Re: Podivne chovani Linuxu)

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Leden 8 00:03:09 CET 1999

Zdravim,

> Mohl by me (nam) nekdo vysvetlit, jak je to s implementaci ext2 fs v
> Linuxu? Zda se mi, ze se (mozna zbytecne?) ceka na dokonceni operace
> (napr. rm soubor). Neslo by to udelat asynchronne (tj. jadro vrati OK a
> zbytek operace je proveden na pozadi)??? Asi to ma nejaky duvod, ale
> jaky?

   Linuxove filesystemy (a plati to i pro vetsinu ostatnich UNIX-like
systemu) jsou implementovany tak, ze bezi vzdy v kontextu procesu, ktery
prislusnou operaci inicioval. Tim padem neni rozumne mozne operace
dokoncovat asynchronne. Na druhou stranu, jakmile se jedna pouze o zapisy
bloku na disk, ty se ulozi do diskove cache a ta se jiz vyprazdnuje
asynchronne.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"Light-year? One-third less calories than a regular year."