Chci zacit s LINUXem

Martin Masin masin na fzu.cz
Úterý Leden 12 10:16:53 CET 1999

Dobry den,

> prosim vas vsechny, zda by jste mi mohli poradit, jak zacit s
> Linuxem. Mam k dispozici Win98 a je to posledni dobou trochu
> nestabilni system. Chtel bych prejit na Linux a potreboval bych
> poradit, kde sehnat software, jakym zpusobem pripravit disk, jak
> zacit s instalaci a ruznefinty, ktere by mi usnadnili prejiti na
> tento OS. Prosim zasilejte mi zpravy i na moji adresu
> kodytek na seznam.cz , pripadne na kodytek na atlas.cz (pouze na jednu z
> vyse uvedenych)

	Sam jsem zelenac, co se tyka linuxu, takze zadne prilis
odborne rady nemohu poskytnout. Zalezi na tom, jestli mate pristup
take k WWW, resp. FTP (nejlepe pevnou linkou).
	Pak by bylo dobre se rozhlednout po
http://linux-cz.inecnet.cz/ a http://www.linux.cz/index.html.cz,
domaci strance ceskeho linuxu. Vetsina textu je tam v cestine nebo
slovenstine a je tam spousta odkazu.
	V prvni rade je potreba se rozhodnout pro nejakou distribuci
- nejcasteji se asi pouzivaji Debian a Redhet (existuje ale spousta
dalsich). Jejich popis je na vyse uvedenych strankach. Pak je potreba
vybrat zpusob instalace: pres FTP (je potreba stahnout cca 700Mb dat,
z CD (lze zakoupit nebo pujcit) nebo z HD (nejak se to tam ale musi
nacpat). Ja mam zkusenost s instalaci Debianu. Celkem srozumitelny
popis ve slovenstine je na http://netacik.sk/net22/ideb.htm.
Instalovat lze napriklad z http://sunsite.ms.mff.cuni.cz/ resp. FTP
na te same adrese (vse anglicky) nebo z ftp.muni.cz. Popis instalace,
vcetne odkazu na potrebne soubory naleznete v souboru na SUNSITE
ftp/OS/Linux/Dist/Debian/hamm/hamm/disks-i386/2.0.10_1998-07-21/install.html
(pouze ale anglicky). Redhet lze koupit na CD, myslim, ze jeho
instalace a konfigureca je jednodussi.
	Drzim palce pri instalaci

				Martin Masin

Mgr. Martin Masin