instalace linuxu

Smolik Daniel smolik na corpus.cz
Úterý Leden 12 13:33:58 CET 1999

JANDOVA Marcela wrote:

> Mili pratele,
> prosim poradte zoufalci,
>        mame tu nove PC
> MB DTEC 67B PII, 440BX, ATX
> CPU PENTIUM II INTEL 350
> 3x 128 MB (INTEL BX)
> CD ROM CREATIVE 32xi, ATAPI
> Disk Seagate SGT ST34342/321/A 4,3 GB
>
> a mam instalacni CD Redhat Linux 5.1
> a nedari se a nedari ho nainstalovat
> Disk pod Dosem jde naformatovat bez problemu.
 To se stava. Ja mel podobny problem. Pod dosem ano, pod linuxem ne.Ale nakonec
se ten disk usvedcil sam nebot za tyden lehnul uplne. Od te doby duveruji pouze
Linuxu.
> At ho rozdelim na 4 prim.partition (1. dos, 2 linux native, 1linux
> swap) nebo 1.primarni a jednu extended a tu pak pouziju pro Linux
> chova se to stejne.
Na  tom nezalezi
> Instalace pozna rozdeleni disku, zepta se na mountpointy jednotlivych
> partition, zepta se ktere balicky chci instalovat, zinicializuje
> swap oblast, rekne ze inicializuje ext-2 file system a za chvili
> skonci s hlaskou:
> install exited abnormally--received signal 11, sending termination
 To je spatne, to bude neco s hardware.

> [...]
> hda:hda:set_multmode:status=0x51 {DriveReady SeekComplete Error}
> hda:set_multmode:error=0x04{DriveStatus Error}
> hda1,hda2,hda3,hda4
> Ext2-fs warning: checktime reached, running e2fsck is recommended
> Adding swap: 120480k swap space (priority 1)
> EXT2-fs error (device 03:02): ext2-check-descriptors:
>                   Block Bitmap for Group
> 38 not in group (block 262148)
> EXT2-fs: group descriptors corrupted
> mount se povede pro dos oblast, ale pro hda2 / a hda3 /home
> se nepovede, rekne:
> calling mount (/tmp/hda2, /mnt/, ext2 - cislo  (nil))
 Ja osobne bych ho sel reklamovat. Pri instalaci lze ziskat prompt, pak by sel
pustit badblocks -sv /dev/hda2 pocet bloku (rekne fdisk /dev/hda). Uvidite.
 Nemuzete zkusit jiny disk ?

                    Dan

--
Daniel Smolik