chattr +S resp. mount -o sync

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Středa Leden 13 17:59:56 CET 1999

> narazil som na mensi problem. Instalujem cyrus imap/pop server na
> Linuxe RH5.2 a pri instalacii je odporucane nasledovne:
>
>         Also set the queue directory of the mail daemon to update
>         synchronously. The following example is for sendmail:
>
>            /sbin/chattr +S /var/spool/mqueue
>
> OK, ale ja pouzivam qmail a tam je queue pekna struktura
> podadresarov. Vyplyva z toho, ze budem musiet urobit chattr -R +S
> /var/qmail/queue ? Alebo staci iba chattr +S /var/qmail/queue?

Mno, jak tak na to koukam, tak vubec nevim, k cemu by imap/ipop
server mel lezt do fronty od postaka. Pokud tam leze, tak bych mu
rychle utnul sosak. Pokud je to rada, jak nastavit postaka, tak tomu
uz vubec nerozumim. Kazdopadne si myslim, ze pokud v dokumentaci neni
slovicko qmail napsano, tak bych to nedelal.

> Dalej, mohol by mi niekto prosim objasnit aky je rozdiel medzi
> mount -o async, co je default a mount  -o sync ? Prosim  nie tak ako
> je to v man.

Myslim, ze to je tak, ze mount -o sync zpusobi, ze kazdy pristup na
disk dela fsync() - neboli volani se vrati, az kdyz je fyzicky vse
zapsano. Bezpecnejsi a pomalejsi. A tipnu si, ze async je default.
--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz