Q: Upgrade, jak opravit `undefined symbol: __libc_start_main' ?

Jan Kybic Jan.Kybic na epfl.ch
Čtvrtek Leden 14 10:55:17 CET 1999

Hezky den vsem,
               mam problem. Nektere programy nejdou spustit s hlaskou
typu:

xv: error in loading shared libraries
: undefined symbol: __libc_start_main

Nevite co s tim? A ted dlouha verze teze story:

Ze Slackwaru jsem byl zvykly, ze upgrade neskryva zadne velke
zaludnosti, ale ze je potreba mit kompletni zalohu, seznam zmenenych
konfiguracnich souboru a asi tak den casu. Jelikoz ted pracuji
s RedHatem (resp. Linux PPC distribuci zalozenou na RedHatu), tesil
jsem se, jak za me onen vychvalovany rpm manager vsechno udela a budu
hotov za pul hodiny. Chyba lavky. Nejdriv jsem zkousel upgradovat pres
ftp, ale neprisel jsem na to, jak rpm rici, aby stahl pres ftp vice
souboru. Takze jsem je pres ftp stahl rucne do lokalniho adresare. Pak
jsem na nekolika namatkou zkusil `rpm -Uv' a zdalo se, ze to funguje.
Ale souboru bylo moc, takze jsem udelal `for i in * ; do rpm -Uv $i ; done'
(Mimochodem, neni na to neco automatickeho?)
To jsem ale nemel delat. On ten rpm zjevne neni dokonaly.
Po nekolika minutach upgradovani, se zacaly
objevovat chybove hlasky. Zastavil jsem to. Od toho okamziku neslo
vubec nic, pri pokusu o spusteni cehokoliv jsem dostal
chybovou hlasku jako nahore. Ani reboot neprosel, nebot se nespustil
init. Nabootoval jsem ze zalozniho disku a zkousel zjistit, co se
zmenilo a prepsat zpet. Zadny uspech. Nabootoval jsem s instalacnim
ramdiskem RedHatu. Zvolil upgrade, odzaskrtnul vse - program se
zhroutil. Novy boot, tentokrat jsem nechal par veci
zaskrtnutych. Instalacni program pul hodiny pracoval a pak nechal muj
pocitac ve stejne nepouzitelnem stavu. Znovu boot instalacniho
ramdisku, volim install, disky neformatovat. Tentokrat se dostavil
uspech, mam system ktery nabootuje. Obnovuji ze zalohy vse co si
troufnu - /etc /usr /var /sbin /bin. Vysledek, mam temer funkcni
system, neupgradovany, ale par programu nejde spustit, s vyse zminenou
chybovou hlaskou. Upgrade/reinstalace techto programu nepomohla.
U nekterych pomohla reinstalace nekterych knihoven ( napr. gv sel spustit po
reinstalace libXaw3d). Co dal? Mam obavy upgradovat, na systemu zavisi
nekolik lidi a kdyz nebude fungovat, budu mit problem.

Diky,

Honza

Jan Kybic <Jan.Kybic na epfl.ch>      BIG IOA DMT EPFL Lausanne, Switzerland
http://bigwww.epfl.ch/kybic        tel. work +41 (21) 693 5741
For PGP key see my WWW page.