problem s DOSEMU

Tomas Prochazka xprocha2 na informatics.muni.cz
Čtvrtek Leden 14 19:22:28 CET 1999

Dobry den,

On Thu, 14 Jan 1999, Peter Cernoch wrote:

> Preji vsem hezky den,
>
> po trose usili se mi podarilo rozbehat dosemu (0.98.1-2, rpm) tak abych
> mohl
> startovat DOS z diskety (MSDOS 6.22).
> Neumim vsak zviditelnit disk C: (mountovany jako vfat do adr. /dosc)
> a nefunguje mi grafika (karta S3 Trio 64V+PCI, VESA DDC).
> Vim ze mam neco spatne nastavene, ale protoze
> jsem vsak v techto vecech novacek, nemuzu prijit na to co.
> Rad bych tedy nekoho pozadal o pomoc - dokumentaci jsem precetl,
> vsemu vsak nerozumim (jinak bych to asi rozbehal).

Spravne hodnoty pro fungovani grafiky by mely byt nasledujici:
$_video = "vga"
$_console = (1)
$_graphics = (1)
$_videoportaccess = (1)
$_vmemsize = (1024) # nebo kolik to vlastne mate pameti
$_chipset = "plainvga"

Jak ma byt nastaveny $_vbios_seg a $_vbios_size nevim, protoze jsem ted
daleko od sveho Linuxu. Mam stejnou graf. kartu a fungovaly mi tam
defaultni hodnoty.

Jakoukoliv cast adresaroveho stromu z Linuxu lze pro DOSEMU "zviditelnit"
prikazem lredir e: LINUX\FS/dosc z prikazove radky dosemu nebo
autoexec.bat.

Druhou moznosti je pouzit radek device=c:\emufs.sys /dosc v config.sys.

Spousta dalsich informaci je v README.txt.
Pokud si s konfiguraci dostatecne pohrajete, muze byt bezici dosemu k
nerozeznani od normalniho dosu. (Uzivatel je pak prekvapen, co ze se to
deje po Ctrl+Alt+F1 :)

> Peter Cernoch        pcernoch na imc.cas.cz

                                        S pozdravem

                                                Tomas Prochazka
--
"MSDOS didn't get as bad as it is overnight -- it took over ten years
of careful development."