Repost: Q: Co s `undefined symbol: __libc_start_main' ?

Jan Kybic Jan.Kybic na epfl.ch
Pátek Leden 15 11:39:49 CET 1999

Dobry den, tuhle zpravu posilam uz po druhe, zdalo se mi, ze poprve neprosla.

Hezky den vsem,
               mam problem. Nektere programy nejdou spustit s hlaskou
typu:

xv: error in loading shared libraries
: undefined symbol: __libc_start_main

Nevite co s tim? A ted dlouha verze teze story:

Ze Slackwaru jsem byl zvykly, ze upgrade neskryva zadne velke
zaludnosti, ale ze je potreba mit kompletni zalohu, seznam zmenenych
konfiguracnich souboru a asi tak den casu. Jelikoz ted pracuji
s RedHatem (resp. Linux PPC distribuci zalozenou na RedHatu), tesil
jsem se, jak za me onen vychvalovany rpm manager vsechno udela a budu
hotov za pul hodiny. Chyba lavky.

Moje stara verze byla LinuxPPC preDR3, zalozena na RedHatu 5.0, plus
nekolik upgradu toho, co jsem potreboval. Chtel jsem upgradovat na
LinuxPPC preDR5, zalozeny tusim na nejnovejsim RedHatu.

Nejdriv jsem zkousel upgradovat pres ftp, ale neprisel jsem na to, jak
rpm rici, aby stahl pres ftp vice souboru. Takze jsem je pres ftp
stahl rucne do lokalniho adresare. Pak jsem na nekolika namatkou
zkusil `rpm -Uv' a zdalo se, ze to funguje.  Ale souboru bylo moc,
takze jsem udelal `for i in * ; do rpm -Uv $i ; done' (Mimochodem,
neni na to neco automatickeho?)
	To jsem ale nemel delat. On ten rpm zjevne neni dokonaly.  Po
nekolika minutach upgradovani se zacaly objevovat chybove
hlasky. Zastavil jsem to Ctrl-C. Od toho okamziku neslo vubec nic, pri
pokusu o spusteni cehokoliv jsem dostal chybovou hlasku jako
nahore. Ani reboot neprosel, nebot se nespustil init. Nabootoval jsem
ze zalozniho disku a zkousel zjistit, co se zmenilo a prepsat
zpet. Zadny uspech. Nabootoval jsem s instalacnim ramdiskem
RedHatu. Zvolil upgrade, odzaskrtnul vse - program se zhroutil. Novy
boot, tentokrat jsem nechal par veci zaskrtnutych. Instalacni program
pul hodiny pracoval a pak nechal muj pocitac ve stejne nepouzitelnem
stavu. Znovu boot instalacniho ramdisku, volim install, disky
neformatovat. Tentokrat se dostavil uspech, mam system ktery
nabootuje. Obnovuji ze zalohy vse co si troufnu - /etc /usr /var /sbin
/bin. Vysledek- mam temer funkcni system, neupgradovany, ale par
programu nejde spustit, s vyse zminenou chybovou
hlaskou. Upgrade/reinstalace techto programu nepomohla.  U nekterych
pomohla reinstalace nekterych knihoven ( napr. gv sel spustit po
reinstalace libXaw3d). U jinych pomohlo se vratit k puvodni verzi binaru.
	Co dal? Mam obavy upgradovat, na systemu zavisi
nekolik lidi a kdyz nebude fungovat, budu mit problem. Evidentne neco
s necim neni kompatibilni a RPM (resp. popisy rpm baliku) to neodhali.

Diky za rady,

Honza

Jan Kybic <Jan.Kybic na epfl.ch>      BIG IOA DMT EPFL Lausanne, Switzerland
http://bigwww.epfl.ch/kybic        tel. work +41 (21) 693 5741
For PGP key see my WWW page.