Repost: Q: Co s `undefined symbol: __libc_start_main' ?

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Pátek Leden 15 13:16:39 CET 1999

Dne Pá, 15 leden 1999 jste napsal(a):
> [...]
>hotov za pul hodiny. Chyba lavky.
>
>Moje stara verze byla LinuxPPC preDR3, zalozena na RedHatu 5.0, plus
>nekolik upgradu toho, co jsem potreboval. Chtel jsem upgradovat na
>LinuxPPC preDR5, zalozeny tusim na nejnovejsim RedHatu.
>
>Nejdriv jsem zkousel upgradovat pres ftp, ale neprisel jsem na to, jak
>rpm rici, aby stahl pres ftp vice souboru. Takze jsem je pres ftp
>stahl rucne do lokalniho adresare. Pak jsem na nekolika namatkou
>zkusil `rpm -Uv' a zdalo se, ze to funguje.  Ale souboru bylo moc,
>takze jsem udelal `for i in * ; do rpm -Uv $i ; done' (Mimochodem,

no treba rpm -Uv * nebo neco okenniho (glint, kpackage)

>	To jsem ale nemel delat. On ten rpm zjevne neni dokonaly.  Po
>nekolika minutach upgradovani se zacaly objevovat chybove
>hlasky. Zastavil jsem to Ctrl-C. Od toho okamziku neslo vubec nic, pri

Dost dulezita vec. rpm -U --test vyplivne seznam konfliktu a dependences.
Je-li toho hodne, pak jeste | less nebo tak neco.
rpm ma pomerne pekny man, takze man rpm ...

> [...]
>zpet. Zadny uspech. Nabootoval jsem s instalacnim ramdiskem
>RedHatu. Zvolil upgrade, odzaskrtnul vse - program se zhroutil. Novy
>boot, tentokrat jsem nechal par veci zaskrtnutych. Instalacni program
>pul hodiny pracoval a pak nechal muj pocitac ve stejne nepouzitelnem
>stavu. Znovu boot instalacniho ramdisku, volim install, disky
>neformatovat. Tentokrat se dostavil uspech, mam system ktery
>nabootuje. Obnovuji ze zalohy vse co si troufnu - /etc /usr /var /sbin
>/bin. Vysledek- mam temer funkcni system, neupgradovany, ale par
>programu nejde spustit, s vyse zminenou chybovou

Jasne. Zapomnel jste na obnoveni /lib

>s necim neni kompatibilni a RPM (resp. popisy rpm baliku) to neodhali.
Odhali. Z tohoto duvodu umi rpm dependences a pokud jsou dobre udelane...

Telcontar