HUMOR: Soutez

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pátek Leden 15 21:17:16 CET 1999

On 15 Jan 1999 12:08:02 +0100, Dan Ohnesorg, admin of POWER wrote:

: Co se vlastne stalo. Automaticka instalace zrejme zmensila velikost
: pripravene extended partiton a vytvorila ze ziskaneho mista swap na
: primarni partition.

To znie dost divoko. Ten Linux bol v extended, alebo na primary?
Pytam sa preto, lebo sa mi samemu podarilo nejakym sposobom
poslat do <censored> partition tabulku na trosku nestandardnej
instalacii.

Nemam predstavu, co sa presne stalo, ani sa to nebudem pokusat
reprodukovat :-) Instaloval som cerstvy RH 5.2 s rootom na
logickom disku v extended partition, kedze na primarnej
bola stara instalacia, ktoru som zatial chcel zachovat.

Po par pokusoch, kedy lilo zo starej instalacie malo
aj zaznam pre boot novej som sa pokusil v lilo.conf
dat boot=/dev/hda6 (to je zrejme blbost, nuz ale
skusil som). Linux bezal (asi hlavne preto, ze mal
korektny boot sektor aj na /dev/hda2 :-))

Stuhol som v momente, ked som (cca po tyzdni) spustil NT
tie zacali startovat, bootstraper zahlasil, ze je
volaco corrupted a ze mam urobit rescue a vyplul na mna
bluescreen. Tak som zobral CD-cko, pustil repair
a vysledkom bol system, v ktorom nebezali ani NT-cka,
ani Linux - skolaboval na mounte root filesystemu.

Tak sa bootovalo z diskety a fdisk ukazal, ze partition
table je kompletne mimo. Kedze som si kedysi po jednej
nehode (disky sa nemali rady na jednom kabli) urobil
hexdump, natukal som ho tam diskeditom zo zachrannej
DOS diskety a vsetko zase bezalo.

Ci som bol na vine ja, LILO (ktore by ale mohlo varovat)
alebo tie NT-cka pri pokuse o repair, neviem.

: Protoze ntfs je v extended, tak se posunulo cislovani
: partition (NT cisluji poporade, nemaji tam diru jako linux) a NT, ktera
: maji poznamenane cislo partition odkud maji bootovat, nenasla svuj root.

Ak to bola instalacia typu boot z malej DOS particie,
root na NTFS, staci pozriet do C:\boot.ini, kde je riadok
typu
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(5)\WINNT="Windows NT Workstation, Version 4.0"

: Coz rekla ponekud blbe tou hlaskou o neexistenci souboru. Mozna by bylo
: stacilo zmenit cislo bootovaci partiton pro NT, ale to uz se ted nedozvim.

Na to ale mohol prist ten NT-ckar - sam som pokial ide o NT
viac-menej laik, ale toto som sa naucil pomerne skoro.

Zdravi
--
				Stano