HUMOR: Soutez

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan na feld.cvut.cz
Pátek Leden 15 23:30:53 CET 1999

On 15 Jan 99, at 22:22, Stanislav Meduna wrote:

> On 15 Jan 1999 12:08:02 +0100, Dan Ohnesorg, admin of POWER wrote:
>
> : Co se vlastne stalo. Automaticka instalace zrejme zmensila velikost
> : pripravene extended partiton a vytvorila ze ziskaneho mista swap na
> : primarni partition.
>
> To znie dost divoko. Ten Linux bol v extended, alebo na primary?
> Pytam sa preto, lebo sa mi samemu podarilo nejakym sposobom
> poslat do <censored> partition tabulku na trosku nestandardnej
> instalacii.

Ja jsem ten disk bohuzel nevidel pred akci, ta volba na zacatku me
totiz nepustila k fdisku. Kolega tvrdi, ze disk vypadal takto (cisla
jsou smyslena)

part start end  typ
1    1     100  fat16
2    101   1000 extended
3    101  800  ntfs uvnitr extended
volne misto od 800 do 1000 pro linux uvnitr extended

po akci to vypadalo takto

1    1     100  fat16
2    101   960  extended
3    961  1000  linux swap jako primarni
4    101   800  ntfs
5    801   850  linux native (mountovana jako /boot)
6    851   960  linux native

Tudiz vsechno vypadalo jako kdyby byla v prubehu parcelace zmensena
extended a vytezeno misto pro dalsi primarni.

> Po par pokusoch, kedy lilo zo starej instalacie malo
> aj zaznam pre boot novej som sa pokusil v lilo.conf
> dat boot=/dev/hda6 (to je zrejme blbost, nuz ale
> skusil som). Linux bezal (asi hlavne preto, ze mal
> korektny boot sektor aj na /dev/hda2 :-))

No tohle ja skusil take a nezda se, ze by s tim byl nejmensi problem.
Jen to nenajde lilo, takze nasleduje dalsi krok

dd if=/dev/hda6 of=/c/linux.bot bs=512 count=1

a editace boot.ini

> Stuhol som v momente, ked som (cca po tyzdni) spustil NT
> tie zacali startovat, bootstraper zahlasil, ze je
> volaco corrupted a ze mam urobit rescue a vyplul na mna
> bluescreen. Tak som zobral CD-cko, pustil repair
> a vysledkom bol system, v ktorom nebezali ani NT-cka,
> ani Linux - skolaboval na mounte root filesystemu.

Hm ja mam tu skusenost, ze tohle se stane, pokud je lilu povolena
instalace do masterbootu. Potom jiz neni winnt mozne spustit. Pokud
dam lilo instalovat jen do bootsectoru, tak je vse korektni.
My s tim mame potize na ucebnach, viry suverene NT zaviruji a obnova
generickeho MBR neni mozna. Musime si pro kazdou instalovanou masinu
zalohovat MBR extra. Jinak NT pozaduji repair. Ten ale probehne OK.
(Az na to, ze nejde pustit bez CDROM mechaniky a ty na ucebnach jaksi
nejsou).

> Ci som bol na vine ja, LILO (ktore by ale mohlo varovat)
> alebo tie NT-cka pri pokuse o repair, neviem.

To se holt nikdy nezjisti, ale ona za to muze moct klidne nejaka hw
zavada. Me uz se stalo na linuxove masine, ktera mela solidnu uptime
a nebezela nikdy pod nicim jinym nez linuxem, ze pri restartu
(korektnim, ten stroj upgradoval jadro) neslo nastartovat kvuli vadne
partiton table. A vadna byla skutecne fest.

> Ak to bola instalacia typu boot z malej DOS particie,
> root na NTFS, staci pozriet do C:\boot.ini, kde je riadok
> typu
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(5)\WINNT="Windows NT Workstation, Version 4.0"
>
> : Coz rekla ponekud blbe tou hlaskou o neexistenci souboru. Mozna by bylo
> : stacilo zmenit cislo bootovaci partiton pro NT, ale to uz se ted nedozvim.
>
> Na to ale mohol prist ten NT-ckar - sam som pokial ide o NT
> viac-menej laik, ale toto som sa naucil pomerne skoro.

No mozna ano, ale jeho to vubec nenapadlo, kdyby NT rekla, nemuzu
najit root, tak vime na cem jsme hned, to se ostatne stane i na
linuxu, kdyz preparceluju disk, tak se muze precislovat root. Ale ta
hlaska je natolik zavadejici, ze to vypada, jako by se ntfs korektne
namountoalo, jen jako kdyby tam proste neco nebylo. Linux rekne
alespon insert root floppy.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Na svete jsou dva prostredky,
Jak se povznest:
  bud vlastnimi schopnostmi,
  anebo hlouposti jinych.