Par dotazu na "Linux-compatible" (MB Gigabyte, Celeron, ISDN)

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Pátek Leden 15 23:08:39 CET 1999

Dobry den,

potreboval bych zodpovedet par dotazu typu "snese se - nesnese", "umi -
neumi", a snazim se toho dobrat touto cestou, protoze me moznosti na
"vyzkouseni pred" jsou omezene (lidsteji receno: kdyz neco koupim, budu
potom spatne vysvetlovat, ze je mi to k nicemu).

Nuz :

1) Dostal jsem zajimavou nabidku na motherboard zn. Gigabyte. Motherboard
je dvouprocesorovy a ma on-board SCSI. Ten on-board SCSI me lehce
znervoznuje (z hlediska kompatibility), ale dostalo se mi chlacholive
odpovedi, ze to je "zcela normalni Adaptec 7880 Ultra". Mate s takovymto
boardem nekdo zkusenost?

2) Souvisi s otazkou predchozi. Ten MB Gigabyte je samozrejme "Pentium II
style". A me zajima, hlavne z hlediska financniho, jak jsou na tom
Celerony (jak znamo, Celeron je vyrazne levnejsi, da se vetsinou dobre
pretaktovat, a navic ma sice mensi, ale zase rychlejsi L2 Cache; pokud
samozrejme hovorime o typu "A", ktery cache ma) ? Jdou tyto take sparovat,
nebo je jim tato vlastnost uprena a musim se poohlednout po "cistych"
Pentiich II?

3) Nevite nekdo, jake ISDN karty nabizi SPT Telekomunyzm v tom svem
programu "euroISDN business", ci jak se to jmenuje? Firma s nami
spolupracujici dostala (zrejme) zajimavou nabidku na pripojeni via ISDN,
pro nas je zase zajimave dat jim tam Linux, a ne draha (to zajima firmu) a
nevyzpytatelna (to zajima me) NTcka. Nicmene pres mou upornou snahu mi
roztomile hlasy na prislusne "zelene ISDN lince" nejsou schopny podat
informaci o tom, jakou kartu bych mel ocekavat. (Priznam se, ze ISDN slo
az dosud zcela mimo me, takze prilis netusim, kolik vyrobcu kolika ISDN
karet existuje a jak je na tom podpora ISDN v Linuxu).
(Dostal jsem ale mmch. jednu kouzelnou odpoved: "Nase dodavka nepochybne
bude funkcni na jakemkoliv systemu". Schvalne, co by delali, kdybych jim
rekl, ze to chci pripojit na Didaktik Gama :) )...

----

Vrele diky za jakekoliv poznatky jiz "obeznamenych"...

					S pozdravem
						Lukas Horalek,
						HN, Economia, a.s.