Par dotazu na "Linux-compatible" (MB Gigabyte, Celeron, ISDN)

David Trcka trcka na poda.cz
Sobota Leden 16 11:22:59 CET 1999

On Fri, 15 Jan 1999, Lukas Horalek wrote:

> 2) Souvisi s otazkou predchozi. Ten MB Gigabyte je samozrejme "Pentium II
> style". A me zajima, hlavne z hlediska financniho, jak jsou na tom
> Celerony (jak znamo, Celeron je vyrazne levnejsi, da se vetsinou dobre
> pretaktovat, a navic ma sice mensi, ale zase rychlejsi L2 Cache; pokud
> samozrejme hovorime o typu "A", ktery cache ma) ? Jdou tyto take sparovat,
> nebo je jim tato vlastnost uprena a musim se poohlednout po "cistych"
> Pentiich II?

Celerony "acka" jdou i pretaktovat i sparovat, presny popis je treba na
www.tomshardware.com, chce to jenom trochu odvahy, trpelivosti a naradi pro
"mladeho elektrotechnika". Ale pro mission critical systemy bych to asi
nepouzil, nejak tomu neverim. Mohu ale potvrdit, ze nektera acka bezi i na
450MHz, jeden takovy mam doma. Pokud mate moznost si povybirat, tak to
udelejte, stoji to za to. Celerony ne-acka jedou spolehlive i na vyssi
rychlosti.
Rychlostne jde acko srovnat s o tridu pomalejsim pII (treba acko na 400 mega
bych tak prirovnal k PII na 350). Objektivni benchmarky ale nemam.

David Trcka, PODA s.r.o., Havirov
network administrator/spravce site
          ICQ#: 24079192