Uzivatele nemohou zapisovat na primountovany vfat system

Tomas Prochazka xprocha2 na informatics.muni.cz
Pondělí Leden 18 22:12:01 CET 1999

Dobry vecer,

On Mon, 18 Jan 1999, David Kuzela wrote:

> Zdravim vsechny,
>
> narazil jsem na problem se kterym si nevim rady. Nedari se mi nastavit prava
> pro zapis na primountovany disk [vfat] pro obycejneho uzivatele. Pritom mam
> ve /etc/fstab nastaveny parametr 'auto, rw', pokud se pokusim zmenit pristupova
> prava (na 777) chmodem nic se nestane, chmod skonci uspesne, ale prava zustanou
> stejna (755). V manualu k mountu jsem zminku o nicem takovem v souvislosti s
> vfat nenasel, ale predpokladam, ze problem bude tady, protoze zmenit prava
> na primountovanou ext2 paritition lze bez problemu.
> [...]

Resenim je volba umask=000 - funguje jako prikaz umask, tj. nastavi prava,
ktera NEJSOU nastavovana. Tim ovsem zpristupnite vfat disk pro zapis uplne
kazdemu.

Vhodnejsi reseni by asi bylo zalozit napr. skupinu dosusers(GID 120),
ktera bude obsahovat osoby, kterym bude povolen zapis na vfat. Volby pro
mountovani vfat svazku pak budou gid=120,umask=002

Vhodne je take mountovat fat/vfat svazky s volbou quiet tj. pokusy o zmenu
vlastnika a pristupovych prav nekoknci s chybou.

V man mount je:
Mount options for vfat
       First  of  all,  the mount options for fat are recognized.
                                              ^^^
       The dotsOK option is explicitly killed by vfat.   Further-
       more, there are

Tedy, ze jsou pouzivany vsechny volby pro filesystem fat.

                                        S pozdravem

                                                Tomas Prochazka
--
"MSDOS didn't get as bad as it is overnight -- it took over ten years
of careful development."