HW : vadna CDROM ?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Leden 20 09:58:03 CET 1999

Preji krasny den !

Mam problem s CDROMem. Instaluji na (temer novy) pocitac linux RH 5.1
z CDROMky, ktera je podezrela.

1. Behem instalace se objevily hlaseni o necitelnosti souboru, ale
cela instalace skoncila korektne

2. Po spusteni se detekuje CDROMka spravne na /dev/hdc, ale neni
mozne ji pripojit - linux hlasi, ze kernel nepodporuje iso9660 :

mount: fs type iso9660 not supported by kernel

Mel jsem dojem, ze po instalaci je k dispozici jadro, ktere (asi
pomoci modulu ?) umi pracovat s CDROMkou - aspon se to povedlo pri
vsech predchozich instalacich. Muze byt chyba nekde jinde - chybejici
rpm balik apod ?

Je to neprijemne, protoze mi ani nejde prelozit jadro ani spustit
"make menucinfig". Podle archivu konference chybeji baliky .... a
..., ale co je mi to platne, kdyz je tam nedostanu ?

3. Zkusil jsem prinest z jineho pocitace jadro (konkretne 1.1.130),
ktere ma zarucene podporu CDROMky a iso9660 v jadre. Toto jadro mi
ale zase pro zmenu nedetekuje CDROMku vubec.

Muze byt problem v tom, ze na puvodnim stroji je CDROM jinde (na
/dev/hdb) ? oba stroje jsou si HW dost podobne, u obou je chipset
Intel (a spravne se detekuje).

Mam podezreni na mechaniku a doporucil jsem majiteli, aby si sehnal
jinou - ale muze byt chyba v necem jinem ?

Diky za odpovedi.
Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s