HW : vadna CDROM ?

petr.snajdr@seznam.cz snajdr na ns.seznam.cz
Středa Leden 20 22:35:36 CET 1999

On Wed, 20 Jan 1999, Miroslav BENES wrote:

> 1. Behem instalace se objevily hlaseni o necitelnosti souboru, ale
> cela instalace skoncila korektne

Jadro obcas reaguje trochu agresivne na nektera media, ktrea jsou spatne
citelna. nahlasi chyby, zresetuje radic  a casto bez problemu jedem
dal ...

> 2. Po spusteni se detekuje CDROMka spravne na /dev/hdc, ale neni
> mozne ji pripojit - linux hlasi, ze kernel nepodporuje iso9660 :
>
> mount: fs type iso9660 not supported by kernel
>
> Mel jsem dojem, ze po instalaci je k dispozici jadro, ktere (asi
> pomoci modulu ?) umi pracovat s CDROMkou - aspon se to povedlo pri
> vsech predchozich instalacich. Muze byt chyba nekde jinde - chybejici
> rpm balik apod ?

Ano, nejak tak to byva tam, kde je mozne,ale mam obavu, ze
podpora pro IDE ATAPI disk/cdrom/tape  musi byt do jadra zakompilovana.
(minimalne v jadrech 2.0.x tj. tech ktera se dnes pri instalaci
pouzivaji)

> Je to neprijemne, protoze mi ani nejde prelozit jadro ani spustit
> "make menucinfig". Podle archivu konference chybeji baliky .... a

make menuconfig

BTW: mozna vam chybi jen ncurses. Zkuste projit
pres make config. Nevypada to tak efektne, ale cesta to je ;-)

> ..., ale co je mi to platne, kdyz je tam nedostanu ?

nebo zkuste nabootovat z instalacnich disket a to tak, ze
za hlaskou LILO: napisete jmeno jadra (vmlinuz?)
a parametr root=/dev/hdX (napriklad)

> 3. Zkusil jsem prinest z jineho pocitace jadro (konkretne 1.1.130),
> ktere ma zarucene podporu CDROMky a iso9660 v jadre. Toto jadro mi
> ale zase pro zmenu nedetekuje CDROMku vubec.

Za;lezi na tom jakou CDROM mate. IDE ATAPI, nejakou SCSI, nejakou jinou
s nestandardnim rozhranim?

> Muze byt problem v tom, ze na puvodnim stroji je CDROM jinde (na
> /dev/hdb) ? oba stroje jsou si HW dost podobne, u obou je chipset

Ne, pouze timto ne.

> Intel (a spravne se detekuje).
>
> Mam podezreni na mechaniku a doporucil jsem majiteli, aby si sehnal
> jinou - ale muze byt chyba v necem jinem ?

Vyzkousejte  a uvidite. Tak brzo bych flintu do zita nehazel. ;-)

S pozdravem
   Petr Snajdr