Kdo vi jak odstranit LILO?

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Středa Leden 20 11:44:02 CET 1999

Frantisek Fuksa wrote:

> Pri preinstalaci Linuxu (nevedel jsem jak deaktivovat Afterstep), jsem asi
> nainstaloval LILO na prvni HD (C:).
>
> Nyni se vubec nemohu dostat do WIN98. Zkusil jsem preinstalovat WIN98 ale
> pri restartu bez Floppy se objevi LI a system ztuhne.

Podle vsech priznaky to vypada, ze jste si lilo umistil do MBR disku
tedy do /dev/hda a nikoliv do C partition /dev/hdaX - alespon
tak by to vypadalo dle priznaku a stadardnich konfiguraci, ktere
se v takovych RedHat distribucich vyskytuji.

Zkusil bych nejprve nabootovat ze zalozni diskety W98 a podivat
se fdiskem jestli je spravna aktivni bootovaci partition
a pak zadat prikaz "fdisk /MBR" - to by melo odstranit LILO z MBR
a melo by se bootovat z aktivni partition - tedu zrejme z winu

> Pokud nabutuji z floppy win98, stejne se objevi hlaska o chybejici
> reg.databazi a system ztuhne.
> Jestli nekdo vi jak to spravit krome FDISKU na C: , budu moc vdecen

Nebojte se FDISK /MBR je vcelku neskodna vec :-)

Doufam jen ze mate bootovaci diskety pro winy i pro linuxy (pripadne
loadlin ve winech)

--
     Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!
   Zdenek Kabelac    http://www.fi.muni.cz/~kabi/   kabi na fi.muni.cz