Ekvivalent FDISK /MBR

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Středa Leden 20 12:24:16 CET 1999

Dne St, 20 leden 1999 jste napsal(a):

>Zkusil bych nejprve nabootovat ze zalozni diskety W98 a podivat
>se fdiskem jestli je spravna aktivni bootovaci partition
>a pak zadat prikaz "fdisk /MBR" - to by melo odstranit LILO z MBR
>a melo by se bootovat z aktivni partition - tedu zrejme z winu

Jenom dotaz existuje $EMAIL{'Subject'} pod Linuxem? Pripada mi totiz dost
hloupe, kdyz clovek v cz.comp.linux* najde odpoved ve tvaru pouzij program
od Micro$oftu, ikdyz jsem podobne zneni posilal take.

Mnohem lepe by znelo treba
dd if=/backup/mbr of=/dev/hda bs=512b,

kde /backup/mbr je nejaky standardni obsah mbr. Lec jak vytvorit neco takoveho
vytvorit, aniz bych musel davat

lilo -u
dd if=/dev/hda of=/backup/mbr bs=512 count=1
lilo

Neco podobneho (bez lilo -u a lilo) dela OpenDOS, ktery tim ovsem uspesne
preplacne oblast pro popis partisen, coz miva nekdy velmi neblahe dusledky.

Existuje neco, co by mohlo poslouzit jako /backup/mbr? Strasne rad bych to
hodil na svoje FTP :-)

Teclontar

P.S.: Temi 512 bytes si nejsem az tak uplne jist, a taky nevim, nema-li tam
byt nejaky skip, proto to taky nemam udelane.