VYRESENO: Re: ld: cannot open -lXpm.so: No such file or directory

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Středa Leden 20 13:52:30 CET 1999

Dne 20. 1. 1999 Oto Buchta napsal:

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Nevim, ale pokud tomu dobre rozumim, tak locate vytahne z databaze umisteni
> souboru, neco jako
> cat databaze_locate | grep parametr_locate
> no a ja jsem schvalne podumocnil dva vypisy, ktere existenci teto knihovny
> potvrzuji. Kazdopadne ale diky, rpm -i xpm-devel*.rpm pomohlo, ale proc, to
> nevim. Pravdepodobne kvuli hlavickovym souborum? Nevim.

a) locate muze obsahovat neplatne udaje

b) je treba rozlisovat mezi dynamicky linkovanymi knihovnami (to jsou ty
libneco.so) a obycejnymi (libneco.a). Parametr kompileru -lneco zajisti
prilinkovani potrebnych funkci z knihovny libneco.a do vysledneho programu.
Vy jste mel na disku pouze dynamicky linkovanou knihovnu (a to navic bez
jednoho symlinku libXpm.so -> libXpm.so.4.10). Staticke knihovny jsou
potreba pouze pri kompilacich, takze proto jsou obvykle v balicku
xxx-devel-yyy.

S pozdravem

ICQ: 7665279                                                     /\/  \
email: mike na navrcholu.cz ______ http://www.4web.cz/ ______  NAVRCHOLU.cz